آداب مصاحبه !

اگر شما به مصاحبه دعوت شده اید بدانید که نیمی از راه را پیموده اید!

سر وقت به مصاحبه بروید و تا آنجا که امکان دارد خوش پوش باشید و لباس کاملا رسمی بتن کنید؛ لبخند بزنید و با کمال ادب و نزاکت به چشمان مصاحبه گران مستقیما نگاه کنید و فقط به سئوالات مطرح شده پاسخ دهید و از توضیحات اضافی و بی مورد خودداری کنید. بدانید که همیشه اولین برخورد در ذهن همه افراد باقی خواهد ماند پس با قاطعیت و با اعمتاد بنفس کامل صحبت کنید و نشان دهید که در کار خود ماهرید. از تظاهرخودداری کنید؛ دستپاچه نشوید و فقط خودتان باشید.

همیشه در آخر مصاحبه از شما خواهند خواست که اگر سئوالی دارید مطرح کنید؛ بنابراین از قبل چند سئوال آماده داشته باشید که نشانگر دقت شما باشد.

کسی دوست ندارد با فردی بداخلاق همکار شود پس سعی کنید با افراد مصاحبه گر؛ گرم و صمیمی برخورد کنید.

کانادائیها افرادی اجتماعی و اهل صحبت هستند پس اگر مایلید به جمع آنان وارد شوید بایستی شما هم دارای همین خصوصیات باشید !

موفق باشید.

مراکز تفریحی و دیدنی تورنتو و اطراف - قسمت دوم

- در قسمت قبلی درباره محلهای دیدنی مرکز شهر تورنتو صحبت کردم ولی جائی را که از دستم در رفت پلنت هالیود (Planet Hollywood) بود! که در تقاطع خیابانهای فرانت (Front) و جان (John) قرار دارد. در آنجا موتوری که در فیلم ترمیناتور ۲ (Terminator 2) استفاده شده یا قسمتی از دکورهائی که در فیلم جنگ ستارگان (Star Wars) استفاده شده است از سقف بیرونی آویزان است و اثر دست و امضاء خیلی از بازیگران مشهور سینما را روی دیوار گچی موجود بوده و حتی میتوانید تا با اندازه دست خود مقایسه کنید!

- قصر کاسالاما (Casa Loma) یکی از قدیمیترین قصرهای کاناداست که حالا بصورت موزه در تورنتو تبدیل شده است و در شماره یک خیابان آستین تریس (Austin Terrace)‌ قرار دارد و محلی بسیار دیدنی است و میتوانید حتی از طریق سرویس شهری تی تی سی (TTC)‌ به ایستگاه دوپنت (Dupont)‌ رفته و با یک پیاده روی ۱۰ دقیقه ای به سمت شمال از این محل دیدنی بازدید فرمائید و پیشنهاد میکنم قبلا از ساعات کار این قصر قدیمی از طریق وبسایت آن اطلاع حاصل فرمائید.

- اگر اهل موزه؛ آثار باستانی و تاریخ هستید می توانید از موزه تورنتو دیدن فرمائید که آن هم خالی از لطف نیست! و در شماره یکصد خیابان کوئینز پارک (Queen's Park)‌ قرار دارد.

- باغ وحش تورنتو مکان بسیار بزرگ و زیبائی است که شامل انواع و اقسام موجودات زنده میباشد و محل بسیار دیدنی است و من پیشنهاد میکنم حتما از این محل دیدن فرمائید و بهتر است برای بازدید یکروز کامل را اختصاص دهید تا به اندازه کافی وقت برای دیدن همه قسمت ها داشته باشید. این باغ وحش در شمال اتوبان ۴۰۱ و در خیابان میداول (Meadowvale Road)‌ در شرق تورنتو قرار دارد و برای اطلاعات بیشتر جهت بازدید به وب سایت آن مراجعه فرمائید.

- کانادا واندرلند (Canada's Wonderland) واقع در شرق اتوبان ۴۰۰ بین میجر مکنزی (Major Mackenzie Drive)‌ و ردرفورد (Ratherford Road) محلی برای شور و نشاط و مملو از سرگرمی و شادی؛ آکربات؛ سیرک و نمایشاتی است که برای فقط دیدن بازیهای موجود در این پارک قول پیکر احتیاج به دو روز کامل پیاده روی در محوطه بازیها دارید. این پارک بسته به نوع سنی شما و کودکان دارای امکانات بسیار زیاد و متنوعه ای است و آنقدر سرگرمی خواهید داشت که نخواهید فهمید چطور روز شما سپری شده است. اگر در فکر رفتن به این مکان هستید حتما از اول وقت بازکردن پارک آنجا باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از بازیهای موجود ببرید و اگر تمایل به بازیهای آبی در تابستان دارید؛ لباس شنای خود را بهمراه داشته باشید تا از سرسرهای آبی و استخر موج مصنوعی آن استفاده کنید.

شایان ذکر است شما پس از پرداخت مبلغ ورودی میتوانید به هر اندازه که میخواهید از بازیهای موجود به هر دفعات استفاده کنید و خاطرتان باشد که حتما نقشه پارک را از گیشه های ورود دریافت کنید و توسط راهنماهای مسیرهای موجود با توجه به سن خود و همراهنتان مسیر بهینه ای را دنبال کنید تا زمان شما حدر نرود و به وقت کافی برای بازیهای مورد علاقه اتان داشته باشید.

تذکر: هزینه ورودی: ۴۵ دلار برای هر بزرگسال و ۲۶.۲۳ برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال و افراد بالای ۶۰ سال برای هر بازدید بوده و بلیط های فصلی گوناگونی با قیمتهای متفاوت موجود میباشد که از طریق وب سایت آن میتوانید اطلاع حاصل کنید.

وضعیت زندگی در کانادا به روایت UN

دیروز که داشتم روزنامه ها را نگاه میکردم به مطلبی برخوردم که گفته شده بود:

کانادا برای بیش از ده سال برای اولین بار از لحاظ شرایط زندگی در رده پائینتر از آمریکا؛ استرالیا و بلژیک قرار گرفت! و در رده بندی سازمان ملل در سال ۲۰۰۳  به ردیف هشتم جدول نزول کرد.(بر اساس اطلاعات سال ۲۰۰۱)

سال قبل کانادا بعد از نروژ و سوئد در مقام سوم بود. بر اساس گزارشات سال ۲۰۰۱ نسبت تعداد پزشک به هر یکصد هزار نفر برای کانادا ۱۸۶ - آمریکا ۲۷۶ - بلژیک ۳۹۵ و نروژ ۴۱۳ گزارش شده است و همینطور در صد بیکاری ۷.۲ در کانادا و ۴.۸ درصد در آمریکا و ۳.۵ درصد برای نروژ بوده است و همچنین تعداد بیکاران جوان بیشتر از آمریکا در زمان مشابه بوده است.

سال ۱۹۹۲ کانادا مقام اول جدول را تصاحب کرد و بهترین کشور برای زندگی شناخته شد.

اصل مطلب فوق را بگیرید.


اضافه شده توسط خودم:
شایان ذکر است ایران در جدول سال ۱۹۹۸ رتبه ۷۸ را بعد از استونیا و در جدول سال ۱۹۹۹رتبه ۹۰ را بعد از تانزانیا و اردن و در جدول سال ۲۰۰۳  (PDF Format) رتبه ۱۰۶ را بعد از السالولدر داشته است و متاسفانه همچنان به سیر نزولی سریع خود ادامه میدهد و در جدول کشورهای در حال پیشرفت رتبه ۳۱ را بعد از لبنان و عربستان سعودی دارد و حتی ترکیه و فیلیپین رتبه های بالاتری از ایران دارند !!!  و در همین گزارش تعداد استفاده کنندگان اینترنت را ۱۵ نفر در یک هزار نفر عنوان کرده ! من پیشنهاد میکنم حتما یک نگاهی به این گزارش کامل بندازید.