آداب مصاحبه !

اگر شما به مصاحبه دعوت شده اید بدانید که نیمی از راه را پیموده اید!

سر وقت به مصاحبه بروید و تا آنجا که امکان دارد خوش پوش باشید و لباس کاملا رسمی بتن کنید؛ لبخند بزنید و با کمال ادب و نزاکت به چشمان مصاحبه گران مستقیما نگاه کنید و فقط به سئوالات مطرح شده پاسخ دهید و از توضیحات اضافی و بی مورد خودداری کنید. بدانید که همیشه اولین برخورد در ذهن همه افراد باقی خواهد ماند پس با قاطعیت و با اعمتاد بنفس کامل صحبت کنید و نشان دهید که در کار خود ماهرید. از تظاهرخودداری کنید؛ دستپاچه نشوید و فقط خودتان باشید.

همیشه در آخر مصاحبه از شما خواهند خواست که اگر سئوالی دارید مطرح کنید؛ بنابراین از قبل چند سئوال آماده داشته باشید که نشانگر دقت شما باشد.

کسی دوست ندارد با فردی بداخلاق همکار شود پس سعی کنید با افراد مصاحبه گر؛ گرم و صمیمی برخورد کنید.

کانادائیها افرادی اجتماعی و اهل صحبت هستند پس اگر مایلید به جمع آنان وارد شوید بایستی شما هم دارای همین خصوصیات باشید !

موفق باشید.
نظرات 6 + ارسال نظر
روزنامه‌نگار جوان یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:12 ق.ظ http://youngjournalist.blogsky.com

سلام. وبلاگ خوبی داری. به ما هم سر بزن...

مزاحم شبکه ای یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:44 ق.ظ http://ghalam.blogsky.com

سلام بچه ها توضیح دادن دیگه من روم نمیشه بگم که تو ذهنم چیه سر بزن

توی ذهنم میگفتم که یک جای این ضهن اشتباه است !!!

ممنون از تصحیح همگی!

review یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 06:58 ق.ظ http://superweblog.persianblog.com/

۱-هیچوقت بهنگام مصاحبه لباس شیک و سانتی مانتال نپوشید : به نسبت اون شغله لباس بپوشین چون طرف ممکنه فکر کنه شما با این لباس شیک اهل کارکردن نیستید .
۲- به صرف اینکه در کانادا هستید دلیل نمیشه که مصاحبه کننده هم حتما کاناداییه. حتی ممکنه یه حزب اللهی یا لباس شخصی تازه متمدن شده باشه / اینروزا خیلی هاشون فرار کردن بخارج ..//پس لزومی نداره حتما از اخلاق و آداب و رسوم کانادایی پیروی کنید . سعی کنید نرمال و طبیعی رفتار کنید .
۳- زیادی هم لبخند نزنین که طرف فکر کنه یا دیوونه اید و یا نگران هستید و می ترسید. البته اینا همش کلیشه ای و فرمالیته است . اگر به شما واقعا نیاز باشه نه رزومه لازمه و نه مصاحبه/
۴- زیاد این چیزا رو جدی نگیرید زندگی همش دو روزه .. ... فقط انسان خوبی باشید.... راستی اون آقای کمدین کجاست ؟

نظر شخصی من در مورد توضیح مورد ۲ شما:
من اگر به همچنین شخصی برخورد کنم حتی یک دقیقه هم وقتم را تلف نمیکنم که آن از من خوشش بیاد یا نه !!! (از مملکتم زده بیرون تا دیگه حتی یک لحظه هم قیافه آنها را نبینم ! چه برسه که براشون کار کنم!)

نظر غیر شخصی:
مصاحبه فقط یکطرفه نیست بلکه این موقعیت برای شما هم وجود دارد که اگر محیط کار و برخورد افراد مصاحبه گر خوشتان نیامد؛ بتوانید از انجام مصاحبه خودداری کنید و یا پیشنهاد آنها را قبول نکنید.

سرچرمن یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:42 ق.ظ

شنیده شده که این آقای کمدین بی نام و نشان شده مدیر و سرپرست همه آب پاشهای- کارواشی سر استیلز که خودشان هم آدرس میدادند و از دستمزد آنان خبر داشتند !
برای همین دیگه آقای مهندس وقت اینترنت چرخی ندارند و وقتشان خیلی با ارزشتر از این حرفها شده است و باید همه آبپاشها زیر نظر داشته باشند!! آدم وقتی مهم بشه اینجوریه میشه دیگه !!!!!

مزاحم شبکه ای دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:32 ق.ظ http://ghalam.blogsky.com

سلام عزیز یک معرفی ازت گذاشتم
بای

[ بدون نام ] دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:28 ق.ظ

به نظر من هم باید خوشتیپ و مرتب باشین، ما اینجا یه دوست کانادیی داریم که کارش تمیز کردنه شیشه ساختمونهای بلند است، ولی اگر بهش نگاه کنی همیشه با کراوات و کت و شلوار است (بجز زمانی ک کار میکن)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد