سختگیری جدید امنیتی دولت کانادا در فرودگاه مهرآباد

خبر جدیدی در مورد سختگیری شدید امنیتی از طرف دولت کانادا برای مهاجران بگوش میرسد !

گفته شده است که ماموری از طرف سفارت کانادا در ایران در فرودگاه مهرآباد مستقر شده است که کلیه افراد مهاجر با برگه IMM1000 را کنترل کرده و در صورتیکه شخص نتواند ثابت کند که در ۱۸ ماه گذشته در کانادا اقامت داشته است از خروج شخص جلوگیری بعمل می آورد.

اگر شما هم اکنون در ایران بسر میبرید و یا قصد مسافرت به ایران دارید حتما مدرکی جهت اثبات اقامت خود در ۱۸ ماه گذشته بهمراه داشته باشید.

موفق باشید.

اضافه شده توسط مامان نیلو:
کسانیکه در کانادا هستند و برای PR اقدام نکردند و هنوز هم سیتی زن نیستند ولی میخوان از کانادا خارج بشوند میتونند از همین جا ( کانادا) در طول سه هفته برگه خروج و ورود موقت بگیرند و که البته فقط برای یکبار خروج و یکبار ورود اعتبار داره . اگه این کار را بکنند خیالشون راحت تره و نیازی نیست که در ایران گرفتار آقای مقدم و سفارت کانادا در ایران بشوند و پوستشون کنده بشه . فقط یادتون باشه که این پروسه سه هفته زمان لازم داره .

لیست کارهایی که قبل از مهاجرت باید انجام داد

از اینکه میبینم این وبلاگ دارد خودبخود کار خودش را انجام میدهد و همگی کمک میکنند و اطلاع رسانی میکنند برای من جای افتخار دارد چون در اکثر وبلاگها وقتی نویسنده وبلاگ چندوقتی غیبش میزنه دیگه وبلاگ به خواب زمستانی میره! ولی میبینم اینجا همیشه با کمک شما بهاری است.

خیلی خیلی ممنون از همه که در دوره از زمان که من درگیر خیلی چیزها هستند به کمک دیگران آمده اید.

مطلبی را در کامنت های قیلی دیدم که برام جالب بود و خواستم بدون هیچ تغییری آنرا عنوان کنم. اگر شما قدیمی ها هم حرف گفتی دارید به من اطلاع دهید تا اضافه کنم.

با تشکر از تازه وارد (مونا) همشهری آیندمان !

۱- تمرین زبان روزی ۷-۸ ساعت(مفید) یا به قول خودمون کنکوری یعنی جدی و مستمر و طولانی مگر این که مطمئن باشین که می تونین مثل یه native حرف بزنین در این صورت این مدت زمان کاهش پیدا می کنه .

۲-اگر می خواین ادامه تحصیل بدین از حالا از طریق اینترنت دانشگاههای مورد نظرتون رو مشخص کنین و ببینین که چه مدارکی نیازه مثلا ترجمه رسمی ریز نمرات دانشگاهی که تو بعضی دانشگاههای کانادا اجباریه که ریز نمرات رو دانشگاه بفرسته یا بذارن تو پاکت مخصوص دانشگاه و مهر و موم شده بدن به شما تا شما براشون بفرستین- اصل و ترجمه رسمی دیپلم-لیسانس و هر مدرک مرتبط دیگه حتی تشویق نامه-تهیه توصیه نامه ها یا هماهنگی با کسانی که قراره در آینده توصیه نامه شما رو بنویسن و ....

۳-اگر براتون امکان داره به یکی وکالت بدین تا زمانی که شما نیستین دیگری بتونه به جای شما به کاراتون اینجا رسیدگی کنه

۴-لوازمی که برای سفر احتیاج دارین کم کم جمع و جور کنین تهرانتوی عزیز یه لیست جامع از لوازم مورد نیاز تهیه کرده که می تونین تو آرشیو پیدا کنین
(اضافه شده: لیست دیگری از وبلاگ تهرانتوئی- یک تهرانی در تورنتو)

۵-به دندانپزشک و چشم پزشک ( اگر عینکی هستین) برای چکاپ مراجعه کنین

۶-بهتر اینه که تا می تونین اطلاعاتتون رو راجع به شهر مورد نظرتون برای اقامت بیشتر کنین به غیر از سایت تهرانتو که مطالب خیلی مفیدی داره این دو سایت هم خیلی به بالا بردن معلومات کمک می کنه :
cic.gc.ca
www.settlement.org

۷-مطالعه فنی بسته به رشته و نیاز های بازار کار اونجا