سختگیری جدید امنیتی دولت کانادا در فرودگاه مهرآباد

خبر جدیدی در مورد سختگیری شدید امنیتی از طرف دولت کانادا برای مهاجران بگوش میرسد !

گفته شده است که ماموری از طرف سفارت کانادا در ایران در فرودگاه مهرآباد مستقر شده است که کلیه افراد مهاجر با برگه IMM1000 را کنترل کرده و در صورتیکه شخص نتواند ثابت کند که در ۱۸ ماه گذشته در کانادا اقامت داشته است از خروج شخص جلوگیری بعمل می آورد.

اگر شما هم اکنون در ایران بسر میبرید و یا قصد مسافرت به ایران دارید حتما مدرکی جهت اثبات اقامت خود در ۱۸ ماه گذشته بهمراه داشته باشید.

موفق باشید.

اضافه شده توسط مامان نیلو:
کسانیکه در کانادا هستند و برای PR اقدام نکردند و هنوز هم سیتی زن نیستند ولی میخوان از کانادا خارج بشوند میتونند از همین جا ( کانادا) در طول سه هفته برگه خروج و ورود موقت بگیرند و که البته فقط برای یکبار خروج و یکبار ورود اعتبار داره . اگه این کار را بکنند خیالشون راحت تره و نیازی نیست که در ایران گرفتار آقای مقدم و سفارت کانادا در ایران بشوند و پوستشون کنده بشه . فقط یادتون باشه که این پروسه سه هفته زمان لازم داره .
نظرات 18 + ارسال نظر
مامان نيلو سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:14 ب.ظ

اين که خيلی بد ميشه . کاش هر کس هر نظری به ذهنش ميرسه بگه که بايد مسافران چيکار کنن ... ولی فکر نميکنم تا قبل از اول ژانويه بتونن جلوی ورود مسافر به کانادا را بگيرند .

خدمت مامان نیلو عرض کنم - این خبر کاملا صحت دارد و یکی از آشنایان در روز جمعه هفته پیش به فرودگاه رفته که به اینجا بیاد ولی از خروجش جلوگیری کردند - هنوز هم در گیر سفارت کاناداست و امکان دارد که پرونده مهاجرتش مجددا مورد بررسی قرار بگیره و روز از نو و روزی از نو - یعنی دوباره باید بره توی نوبت.

در ضمن اون تنها نبوده و ۱۰ نفر دیگر را هم از پرواز جلوگیری کرده اند.

فکر کنم - این بخاطر جلوگیری از سواستفاده کسانی است که مهاجر بوده اند ولی هیچوقت در کانادا زندگی نکرده اند.

این خبر شایعه نیست ! لطفا جددی بگیرید.

پژواک سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1382 ساعت 05:12 ب.ظ http://pajvaak.blogsky.com

حالا ما که اینجا هستیم چیکار باید بکنیم؟ یعنی ما هم برای ورود و خروج مشکل داریم؟‌

همانطور که شاید بدانید - چندتا مدرک مثل اجاره نامه - چک حقوقی - صورتحساب ویزا و یا بانک - فکر میکنم چیزهای خوبی باشد.

حمید رضا سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1382 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام در مورد کسانی که تازه می خواهند برای بار اول به کانادا بیایند چه طور است ؟

شما سابقه ای ندارید که از شما سئوال بشود ! پس مشکلی برای شما نیست.

review چهارشنبه 3 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:25 ق.ظ http://review.persianblog.com/

اگه از صحت این موضوع مطمئن هستی میتونم کاری کنم که با ذکر نام وبلاگت =به عنوان منبع خبری = این خبر را در صفحه اول شهروند دات کام این جمعه منتشر کنند و بعدش هم -گویا دات کام- هم بازپخشش کنه ... کلی هم خواننده جدید پیدا می کنی ::)... خیلی مهمه . تا قبل از چهارشنبه عصر جواب بده لطفا . اگه از اون اشنایانت یکی دو پاراگرا جزییات هم زود بگیری و بنویسی خیلی بهتره ... زود بجنب کاپیتان ::) ...روز نامه شون زیر چاپه ها

در صحتش شکی نیست - چون شخصی که دچار این مشکل شده از نزدیکان هست ! ولی از جاروجنجال خوشم نمی یاد ! دنبال شهرت هم نیستم - ولی اگر میخواهید اطلاع رسانی کنید بحث دیگریست.

در توضیح باید بگم که : همانطور که میدانید مهلت اعتبار برگه های ای ام ام ۱۰۰۰ تا آخر دسامبر یعنی چند روز دیگه است و شاید برای همین دولت کانادا در حال سختگیری بر روی ورود مهاجرین با این برگه است. ولی مهاجرانی که دارای کارت اقامت دائم هستند چون فایل کامپیوتری آنها وجود دارد فکر نمیکنم فعلا مورد هدف باشند !

مامان نیلو چهارشنبه 3 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:48 ق.ظ

کسانیکه در کانادا هستند و برای PR اقدام نکردند و هنوز هم سیتی زن نیستند ولی میخوان از کانادا خارج بشوند میتونند از همین جا ( کانادا) در طول سه هفته برگه خروج و ورود موقت بگیرند و که البته فقط برای یکبار خروج و یکبار ورود اعتبار داره . اگه این کار را بکنند خیالشون راحت تره و نیازی نیست که در ایران گرفتار آقای مقدم و سفارت کانادا در ایران بشوند و پوستشون کنده بشه . فقط یادتون باشه که این پروسه سه هفته زمان لازم داره .

آبشار نیاگارا چهارشنبه 3 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:12 ب.ظ http://1aadam.persianblog.com

از اول ژانویه یعنی با پایان یافتن اعتبار برگه های اقامت حتی دفاتر فروش بلیط هواپیما از فروش به افرادی که همان برگه های سابق را دارند خودداری میکنند. لابد سفارت کانادا در تهران بر کار دفاتر هواپیمایی نظارت میکند!
به هر حال خدا به داد کسانی برسد که دچار این مشکل میشوند. با شنیدن این خبر آدم یاد صف طولانی جلو درب سفارت می افتد!... در جلو سفارت چند دلال نوبت توی صف میفروشند!

review پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 01:43 ق.ظ http://review.persianblog.com/

بابا اصلا نگران نشین . اداره ایمی گریشن کانادا از نوزدهم ماه قبل یعنی نوامبر اعلام کرده بود که اگه کارت PR ندارید و برین بیرون کانادا در بازگشت دچار مشکل میشین . بعضیها نکردند و حالا در فرودگاههای همه دنیا - نه فقط ایران - این مشکل رو دارند .
اما خود دولت کانادا راهش رو براتون نشون داده تا موقتا بتونین برگردین کانادا : خرجش هم پنجاه دلار کاناداییه:

Canadian permanent residents presently located outside Canada, who do not have a PR card and who will be returning to Canada on or after December 31, 2003, should visit a Canadian visa office to obtain a limited-use travel document at a cost of $50. To determine the location of the nearest Canadian visa office, visit www.cic.gc.ca/english/offices/apply-where.html.

یعنی به این سایت دولتی برین و ببینین نزدیکترین کنسولگری یا سفارت کانادا به محل فعلی شما کدومه و مراجعه کنین و با پرداخت پنجاه دلار یک ورقه عبور موقتی یعنی a limited-use travel document بهتون میدن که بتونین فعلا برگردین کانادا ولی بعدش حتما باید کارت جدید PR رو تقاضا کنین براتون با پست سریع السیر کوریر بفرستن برای آینده دچار مشکل نشین :
آدرس و مدارک لازمه برای دریافت دو روزه ی این کارت به شرح زیر به عرض میرسد ::) :

If you are currently in Canada and you have already applied for a PR card, you are planning to travel and you will be returning to Canada by commercial carrier on or after December 31, 2003, and you have not yet been contacted by CIC, your situation may be considered urgent.

با فکس زیر هم میتونین اطلاعات زیر رو براشون فکس کنین تا زودتر بررسی بشه :

To expedite your application, please send the following information by fax to (514) 496-8670:

Surname and given name;
Client-ID number (if available);
Date of birth;
Home address;
Telephone number;
E-mail address (if applicable);
A copy of your plane ticket; and
A copy of your current passport pages with your name, date of birth and photograph.

If you meet these requirements, your application will be examined and you will be contacted within two business days.
--------------------

If you are planning to travel in January 2004 and have not yet applied for your PR card, send a completed application, along with the documentation listed above, to the following address:

PR Card Processing Centre
P.O. Box 10020
Sydney, NS
B1P 7C1

Please mark the envelope "URGENT - PROOF OF TRAVEL ENCLOSED."



باید روی پاکت بنویسین
URGENT - PROOF OF TRAVEL
ENCLOSED." تا دو روزه بررسی بشه ..


خوب دیگه این مشکل هم رفع شد ...تکبیر ::)

رویو جان - این داستان مربوط به هفته پیش میشه که طبق قانون هنوز برگه های مهاجرت اعتبار دارد ! و این هیچ ربطی به این موضوع که شما عنوان کردید ندارد. در ضمن دوستمان هموطن هم این موضوع را تائید کرد.

افشین پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 04:35 ق.ظ

من یک سوال دارم من تازه ویزا گرفته ام و باید تا ده مارچ انجا باشم ولی به دلایلی باید تا آخر عید دوباره به تهران برگردم وکارهایم را انجام دهم من با این شرایط جدید چکار باید بکنم
آیا این قانون شامل من هم می شود؟ یا نه ؟خواهش می کنم مرا راهنمائی کنید.

افشین خان - همانطور که خودتان هم گفتید شما ویزا دارید ولی این داستان برای مهاجران قدیمی هست. لطفا یکبار دیگه مطلب را بخوانید.

review پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 05:45 ق.ظ http://review.persianblog.com/

اقا افشین : نگفتی منظورت از ویزا چه نوعه ..

این سختگیریها فقط مربوط به کسانی است که قبلا بعنوان -مهاجر- به کانادا اومده بودند و خارج شدند و یا می خوان بزودی به مسافرت خارج کانادا برن ...ولی اگه شما با ویزای توریستی یا ویزای کاری دارین میاین کانادا این سختگیریها شاملتون نمیشه .... ضمنا با سفارت کانادا در تهران هم تماس بگیرین تا نگرانی تون رفع بشه .... اگه بعنوان مهاجر دارین میاین کانادا و کارت PR هنوز ندارید احتمالا شما هم می تونین با پرداخت پنجاه دلار به سفارت کانادا در تهران همون ورقه عبور و برگشت موقت رو بگیرین ولی حتما برای کارت هم اقدام کنین (البته هر قانونی تبصره هایی و راه حلهای ساده تری هم داره که خود سفارت کانادا بهتون خواهد گفت اگر ازشون بپرسید)...
تمام حرفهایی که ما اینجا میگیم رو ملاک قرار ندین /// اینا فقط اظهار نظر و تفسیرهای شخصی ماها از مقرراته ...همیشه نظر و راهنمایی نهایی رو از مقامات سفارت کانادا در محلتون بپرسید

ریو جان - شما همچین از مراجعه به سفارت کانادا صحبت میکنید انگار به این راحتی است !! شاید نمیدانید مردم در تهران بعضی اوقات شبها دم درسفارت میخوابند تا به موقع نوبتشان بشود !! در تابستان و زمستان باید زیر آفتاب و باران بشینی تا نوبتت بشود - وقتی هم که نبوتت شد باید کلی فشار و مردم را تحمل کنی که با صورت به میله های پشت پنجره روبه خیابان سفارت پرس نشوی !!

تازه اون آخر سر هم معلوم نیست (به قول مامان نیلو) آقای مقدم (دربان = رئیس دایره مراجعین به سفارت کانادا !!) اصلا جواب درست و حسابی به شما بدهد و آیا آنقدر وقت برای شما خواهد گذاشت که شما کاملا توجیح شوید یا خیر !!

اکثر مردم جواب سئوالاتشان از هم میپرسند - خلاصه داستانی است که تا نبینی باور نمی کنی !!

ولی در کل شما درست میگوئید بهترین راه حل مراجعه به سفارت است .

یک هموطن پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 08:52 ق.ظ

قبل از هر چیزی, دوست خوب, کریسمس رو به شما و خانواده تبریک میگم.

این خبر رو منهم شنیدم ولی خوشبختانه چند تا از ته چکهای حقوق همراهش بوده. مدارکی که نوشته بودید رو باید حتما همراه داشت یا گفت از اینجا واستون فکس کرد.

از امروز پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:51 ق.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

کاپیتان جان من هم نظر رویو را تائید میکنم، برای هر کاری دیگه صفارت خشک برخورد نمیکنه، دوست مشترکمون که رفته ایران و بدلیل نداشتن کارت مجبور بود قبل از ژانویه برگرده ، مراجعه کرده به سفارت پس از گفتن تاریخ مورد نظر این دوست برای برگشت به کانادا، برای ده روز بعدش وقت گرفته بود و مسئله فقط با ارائه دلیلی منطقی (برای طولانی تر شدن مدت اقامت در ایران) حل شد و .....

من مخلافتی با نظر ایشان ندارم هیچ؛ خیلی هم موافقم - کمی خاطرات مراجعه به سفارت را برای خودم زنده کردم !

از امروز پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 12:15 ب.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

ای داد بیداد، نمیدونم چرا سفارت شد صفارت!!

بنفشه پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 12:25 ب.ظ http://noorafkan89.blogspot.com

از اطلاعات مفیدی که در اختیارمون می ذاری مچکرم. ما هم داریم تا دو هفته دیگه به کانادا مهاجرت می کنیم و وبلاگت داره واقعا بهمون کمک می کنه.

یاری پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 01:12 ب.ظ

با سلام میخواستم ازتون تشکر کنم من که واقعا استفاده میکنم موفق باشی! از ایرکانا چه خبر؟

review پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:35 ب.ظ http://review.persianblog.com/

کاپیتان شما درست میگین که برای مسافرت انهم تا اخر دسامبر هنوز برگه های قدیمی مهاجرت اعتبار دارند.....

اما این سختگیری برمیگرده به اجرا و به اصطلاح enforce کردن قانونی که در فوریه سال 2002 قرار بود اجرا بشه اما چون مکانیزم و اهرم و ابزار قابل اعتمادی - مثل همین کارتهای هوشمند PR کّه اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی از ورود خروج افراد رو میتونه در خودش ثبت و ذخیره کنه - نداشتند اجرای اون قانون تا اخیرا به تاخیر افتاده بود و حالا با تحویل و ارسال شمار قابل توجهی ازین کارتها به مهاجرین دولت داره اون قانون به تعویق افتاده رو به اجرا میزاره و enforce میکنه ...

ضمنا ادارات مالیات و ولفر و بیمه بیکاری و مقرری ماهانه کودکان و بازنشستگی و بهداشت و گمرک و امنیت و غیره کانادا هم درین قضیه ذینفع اند و ازین سختگیریها در آینده سود خواهند برد چون یکسری مقرریها و پولها که به مردم میدن ازین فرمول اقامتی تعیین میشه...

اون قانون فوریه 2002 میگه که از زمان ایمی گرنت شدنتان باید از مجموع پنج سال بعدش حداقل دو سالش رو در کانادا زندگی کرده باشید (تعداد روزهای اقامتتون درین پنج سال رو میشمارند و باید ثابت کنین که حداقل دو سالش را در کانادا بوده اید )...حالا اومدن این قانونی که به تعویق افتاده بود را - حالا که کارتهای PR در سطح وسیعی فعال شده اند- رو به اجرا گذاشته اند ....و دارند مثل امریکا میشن که خیلی وقته داره اینکارو میکنه . ...

حالا باز خوبه که توی همون فرودگاه مهراباد جلوتون رو میگیرند ../ اگر واقعا می خواستند حالگیری کنند میذاشتند شما اینهمه راه رو بیاین تا فرودگاهی در کانادا و اونوقت از اون فرودگاه دوباره شما رو پس میفرستادند به کشورتون که کلی ضرر و اعصاب خوردی داشت ./ ....

ملا حسنی در کانادا پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 11:44 ب.ظ http://mollah.persianblog.com

بابا جون دعوا نکنید. هر وقت در فرودگاه مهرآباد تهران و جاهای دیگه جلو شما را گرفتند نگران نشوید فقط بگید هماهنگ شده! آنها می فهمند شما آدم با نفوذی هستید و مشکل شما حل میشه.!والسلام

بچه ام ای اس جمعه 5 دی‌ماه سال 1382 ساعت 12:30 ب.ظ http://www.bace-mis.persianblog.com

جالبه ببینین کار به کجا کشیده که دیگه از داخل کشور خودمون کنترلمودن میکنن :-) (شوخی).
اما من هنوز یک چیز رو متوجه نشدم که این کار رو برای چی انجام میدن. الان دیگه با داشتن کارت که مشکل حل شده پس این کارها برای چیه. چون اون برگها هم تا چند روز دیگه باطل میشه.

سیروس سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:24 ب.ظ

دوستان، این موضوع جدیدی نیست و تعدادی از نزدیکان من اولین دفعه در ماه مارس امسال در فرودگاه مهرآباد با مشکل روبرو شدند و نتوانستند از ایران خارج بشوند. اما کسانی که مهاجر جدید هستند مشکلی نخواهند داشت، در فرودگاه محل ورود در کانادا عکس برداری می شوند و کارت مربوطه در کمتر از ۱۰ روز به آدرس کانادایی آن ها فرستاده می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد