مهاجران فقیرتر میشوند!

امروز در یکی از روزنامه های محلی تورنتو (Metro) مطلبی را دیدم که توجه ام را جلب کرد و فکر کردم مناسب باشد برای شما عنوان کنم.

مهاجران دوبار فقیرتر از متولدین کانادا هستند ! مطالعات نشان میدهد اختلاف درآمد در این دو دهه فاحش تر شده است.

اداره آمار کانادا دیروز اعلام کرد: فقر مهاجرانی که طی ۵ سال گذشته به کانادا آمده اند از ۲۴.۶٪ در دو دهه قبل به ۳۶٪ در سال ۲۰۰۰ رسیده است.

بالاتر رفتن درصد قشر کم درآمد (آمار غیر رسمی) در بین کلیه طبقات و گروهای سنی و انواع خانواده ها دیده میشود. جان آندرسون مدیر تحقیقات توسعه های اجتماعی میگوید: این برای ما واقعا قابل قبول نیست. ما تعداد زیادی از مهاجران را دعوت میکنیم و به آنها میگوئیم که به مهارت های شما احتیاج داریم و این برای شما خیلی خوب است و وقتی آنها به اینجا می آیند ۳۶٪ آنها حتی با مدارک دانشگاهی درآمدهای پائینی خواهند داشت . ما بدین منوال نمیتوانیم ادامه دهیم.

در حالیکه فقر مهاجران بالامیرود بهمین ترتیب تولد کانادائیها نیز از ۱۷.۲٪ درسال ۱۹۸۰ به ۱۴.۳٪ در سال ۲۰۰۰ نزول داشته و خانواده های تک سرپرست به ۱۶٪ و افراد مسن به ۱۲.۵٪ نزول کرده است.

تحقیقات نشان میدهند بیشترین فقر شامل ساکنان تورنتو؛ ونکوور و مونتریال بوده است و تنها کسانی که بیشتر از ۲۰ سال در کانادا بوده اند سطح درآمدی در حد متولدین کانادا دارا میباشند و اختلاف سطح بیشتر در قشر تحصیل کرده به چشم میخورد.

اداره آمار کانادا حداقل درآمد برای یک خانواده دو نفره را ۱۸۵۱۳ دلار و سه نفره را ۲۹۱۷۶ دلار (درسال) برای سال ۲۰۰۰ در تورنتو اعلام کرده است.

(متن اصلی را از اینجا بگیرید)

فکر میکنید مشکل از کجاست ؟

آشنائی با کلاسهای زبان

رمز موفقیت شما در کشوری مانند کانادا داشتن زبانی قوی است.

شما هر چه زبان خود را تقویت کنید باز هم کم است. بطور کلی کسانی که قبل از حدودا ۱۲ یا ۱۳ سالگی به یک کشور با زبان متفاوت مهاجرت میکنند در مورد زبان و لحجه مشکل چندانی نخواهد داشت ولی به همین ترتیب هرچند سن و سال شما بالا برود یادگیری یک زبان جدید مشکل تر خواهد بود. شما برای تقویت زبان خود امکانات متفاوتی دارید.

کلاسهای لینک (LINC) و یا Language Instruction for Newcomers to Canada
کلاسهای لینک برنامه های کاملا رایگانی است که جهت آموزش زبان انگلیسی برای تازه واردان اجرا میشود. این کلاسها بصورت تمام وقت و نیمه وقت موجود میباشند و کسانی واجد شرایط برای ثبت نام هستند که هفده سال به بالا داشته باشند. بعضی مراکز لینک دارای مهد کودک رایگان میباشند و به خانواده ها سرویس میدهند. برای اقدام بایستی به شماره تلفن ۵۴۶۲-۹۲۵-۴۱۶ تماس گرفته و وقت قبلی بگیرید تا از شما امتحان سطح بگیرند. سپس شما را به نزدیکترین مرکز کلاسهای لینک به منزلتان معرفی خواهند کرد.

جهت اطلاعت بیشتر میتوانید به آدرسهای ذیل مراجعه فرمائید.

http://www.cic.gc.ca/english/newcomer/linc-2e.html 
http://www.tpl.toronto.on.ca/mul_esl_linc.jsp
http://webhome.idirect.com/~cclcs/linc.html
http://www.eslincanada.com/linc_programs.html


کلاسهای انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) و یا English as Second Language
این کلاسها اکثرا رایگان نبوده و برای شما هزینه دارد و در بیشتر کالج ها و مراکز زبان تدریس میشود.


اضافه شده:
بعضی روشهای تقویت زبان

کمک هزینه های عمومی کودکان در کانادا

بطور کلی هر شخص زیر ۱۸ سال در کانادا دارای حقوق (Child Tax Benefit) است که از طرف دولت به عنوان کمک هزینه به مادر پرداخت میشود تا برای فرزند خرج شود. بچه ها پس از ۱۳ سالگی میتوانند درخواست کنند تا این مبلغ به حساب خودشان واریز شود. مبغلی که برای فرزند شما در هر ماه در نظر گرفته میشود بسته به وضعیت درآمد شما متغییر است (جهت اطلاع از مبلغ دقیق به سایت مربوطه مراجعه فرمائید) و جهت اقدام و دریافت این کمک هزینه ملی بایستی ساکن کانادا باشید.  البته در هر استان کمک هزینه های دیگری نیز موجود میباشد که میتوانید بطور مجزا درخواست کنید. بطور مثال استان انتاریو مبلغی حدود ۹۰ دلار در ماه را اگر کودک شما از کمک هزینه مهد کودک سابسیدی استفاده نمی کند به مادر کودک پرداخت خواهد کرد.

هزینه مهد کودک (Day Care) در ماه حدود چهارصد دلار به بالا است ولی اگر توانائی پرداخت این هزینه را ندارید میتوانید برای کمک هزینه مهد کودک سابسیدی اقدام کنید که آدرس آن برای مهد کودک های شهر تورنتو ؛ طبقه همکف ساختمان نورت یورک سنتر (North York Center) واقع در خیابان یانگ است و برای مهد کودک های خارج از شهر تورنتو میتوانید از مهدکودک فرزندتان سئوال کنید. شما باید ثابت کنید که توانائی پرداخت هزینه کامل مهد کودک را ندارید و کسی نمیتواند در طول روز از فرزند شما نگهداری کند*. آنها گزارش گردش حساب و آخرین چک های دریافتی و  دیگر هزینه های شما را خواهند خواست. شایان ذکر است که موجودی حساب شما بایستی کمتر از چهار هزار دلار باشد. 

* نکته: تنها گذاشتن کودکان زیر سیزده سال در خانه بدون سرپرست ممنوع میباشد.