کمک هزینه های عمومی کودکان در کانادا

بطور کلی هر شخص زیر ۱۸ سال در کانادا دارای حقوق (Child Tax Benefit) است که از طرف دولت به عنوان کمک هزینه به مادر پرداخت میشود تا برای فرزند خرج شود. بچه ها پس از ۱۳ سالگی میتوانند درخواست کنند تا این مبلغ به حساب خودشان واریز شود. مبغلی که برای فرزند شما در هر ماه در نظر گرفته میشود بسته به وضعیت درآمد شما متغییر است (جهت اطلاع از مبلغ دقیق به سایت مربوطه مراجعه فرمائید) و جهت اقدام و دریافت این کمک هزینه ملی بایستی ساکن کانادا باشید.  البته در هر استان کمک هزینه های دیگری نیز موجود میباشد که میتوانید بطور مجزا درخواست کنید. بطور مثال استان انتاریو مبلغی حدود ۹۰ دلار در ماه را اگر کودک شما از کمک هزینه مهد کودک سابسیدی استفاده نمی کند به مادر کودک پرداخت خواهد کرد.

هزینه مهد کودک (Day Care) در ماه حدود چهارصد دلار به بالا است ولی اگر توانائی پرداخت این هزینه را ندارید میتوانید برای کمک هزینه مهد کودک سابسیدی اقدام کنید که آدرس آن برای مهد کودک های شهر تورنتو ؛ طبقه همکف ساختمان نورت یورک سنتر (North York Center) واقع در خیابان یانگ است و برای مهد کودک های خارج از شهر تورنتو میتوانید از مهدکودک فرزندتان سئوال کنید. شما باید ثابت کنید که توانائی پرداخت هزینه کامل مهد کودک را ندارید و کسی نمیتواند در طول روز از فرزند شما نگهداری کند*. آنها گزارش گردش حساب و آخرین چک های دریافتی و  دیگر هزینه های شما را خواهند خواست. شایان ذکر است که موجودی حساب شما بایستی کمتر از چهار هزار دلار باشد. 

* نکته: تنها گذاشتن کودکان زیر سیزده سال در خانه بدون سرپرست ممنوع میباشد.
نظرات 13 + ارسال نظر
mehman nakhandeh یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:08 ب.ظ http://kiam-man.blogsky.com

pasham biam CANADA!!!
inja ke hagh o hoghoghe mano rast rast darand mikhorand! :(((((((((((((((((


[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:17 ب.ظ

پاشو بیا سیروس جان! (اوکی؟!)

سیروس دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 09:20 ق.ظ

ببینم بی‌نام جان، تو عجالتا با این کاریکاتوریسته که برای ایرانیان طراحی می‌فرسته نسبتی نداری؟ اون هم مثل تو بدجوری سرش به سنگ خورده، همش از عدم احترام و همجنس‌بازی(!) و این چیزها می‌ناله. موجودیه برای خودش...

[ بدون نام ] دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:56 ق.ظ

CIRCUS jan, Canada kheieli khoobe ino nagi chi begi? mibini inja roozi 16 dollar pool GoBus bayad bedi oonvaght kolli to Pizza Pizza midoyy saati 5.5 dollaR? felan civic ro vel kon az canadian tire ye docharkhe bekhar ta bebinim chi mishe!!!!

سیروس دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:42 ب.ظ

حالا من نمی‌دونم کدوم پیتزایی کار می‌کنی، اما ۵.۵ دلار غیرقانونی هستش. سعی کن اضافه کنن یا برو شکایت کن. بعد هم این یک قرونی که بهت می‌دن که دیگه اتوبوس سوار شدن نداره، هزارتا پیتزایی همه‌جا ریخته، لازم نیست بری اون ور شهر. حدس می‌زنم آشنایی چیزی باشه، به خصوص که این‌قدر کم هم پول می‌ده. کلا کسایی که زبان بلد نیستن میرن پیترایی کار می‌کنن، دستشون هم به جایی بند نیست. وگرنه کلی کار retail هستش که ۱۰ دلار به بالا می‌دن، یا حداقل حقوق و یه مقدار خوبی پورسانت روی فروش. مثل Futureshop و Londondrugs. اگر هم زمینه‌ی ورزشی داری می‌تونی برای community centreها کار کنی. اونا معمولا ۱۵-۱۷ دلار در ساعت می‌دن. خلاصه این‌قدر کار ساده بادرآمد بهتر موجود هستش که واقعا احمقانه هستش آدم ناله کنه. اگر زبانت خوب باشه و تحصیلات عالی هم داشته باشی که دیگه صفا، اصلا احتیاجی به کار ساده نداری.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:45 ق.ظ

کاپیتان سیروس جان معلوه فعلا زرتو زرت داری خر میشی از Futureshop خرید می کنی! مثلا همه ایرانیا که اول میان شبیه عقده ایها زرت و زرت خرید الکی می کنن!!! حالا بذار ببین کار گیرت میاد! چون بزودی مجبور میشی به پدر مادرت بگی برات پول بفرستن! احتمالا تو پیتزا پیتزا هم که کار گیرت نیمونده!!!! حالا رزومه بده فعلا!! در عوض می بینی که اینجا آزادی داری نه!؟ یه اشتباهی کردی خودت هم متوجه نشده تو حرفات.... عیب نداره! همین که بیشتر بازدید کننده هات هی داره کم میشه معلومه مردم فهمیدن چه خبره!!! سعی هم نکن خودت هی رفرش کنی! چون بیشتر بازدید کننده هات از کااداس و اینجوری که میگی از ایران نیست...!!! پس! رزومه یادت نره من تا 6 دلار رو بهت میتونم قول بدم.

حسام سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:47 ق.ظ

سلام
من از طریق یکی از دوستانم با این صفحه آشنا شدم و احساس می کنم بسیار مفید است.خودم احتمالا تا کمتر از یکسال دیگر به کانادا خواهم آمد.و مطمئا این نوشته ها برای من بسیار مفید هستند.
بسیار متشکرم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:51 ق.ظ

سلام کاپیتان حسام جان! بابا گفتیم که آی پیت همش سوتی میده!!! ای او ال گندش در میاد بیخیال شو! لااقل برو از کتابخونه تو که فعلا بیکاره!! آزادی هم که داری!!! خیلی باحالی فعلا همین که خواننده هات پریدن و حسین هم حالتو گرفت بسه! برو بخون ببین در موردت چی نوشته!!! رزومه یادت نره کاپیتان حسام!!! 6 دلار هنوز سرجاشه تا ویکند بای!

سیروس سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:44 ق.ظ

نه اتفاقا من مدت‌هاست از Futureshop چیزی نخریدم. ۳-۴ سالی می‌شه، البته به غیر از جوهر پرینتر و این چیزهای جزئی. اتفاقا این رو راست گفتی، دوستانی که تازه میان سعی کنن شرایط رو سبک سنگین کنن و بعد برن خرید عمده بکنند. من خودم تا ۶-۷ ماه ماشین نخریدم تا حسابی صرفه‌جویی کرده باشم و جا افتاده باشم. در عوض بعد تونستم از بین بهترین ماشین ها انتخاب کنم. هیچوقت هم تو پیتزایی کار نکردم. نمی دونم چه بلایی سرت اومده که این قدر به پیتزایی حساس شدی. به هرحال پشتکار خوبی داری، اما چون با دلیل و منطق صحبت نمی‌کنی کسی هم تحویلت نمی‌گیره. یک سوال ساده: آقای x به چه دلیلی باید در ایران بمونه وقتی شرایط مهاجرت براش فراهم هستش؟ نرخ بیکاری که کمتر از یک پنجم هستش. سطح درآمدها با مخارج رابطه‌ی منطقی دارند. آزادی های فردی و فرهنگی فراهم هستش. دارای بالاترین شاخص توسعه‌ی انسانی هستش. امکانات تحصیلی فراوان وجود داره و بسیاری موارد دیگه. حالا به چه دلیل منطقی نباید بیان این‌جا؟ با هوچی گری و شلوغ‌بازی که نمی تونی کسی رو متقاعد کنی! بیخود نیست هر ساله تقاضای مهاجرت به کانادا بیشتر می‌شه.

رویا سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام کاپیتان عزیز!
من از اطلاعاتی که می دهید خیلی متشکرم امکان داره در مورد ویزای ازدواج هم حرف بزنید. چون من قصد دارم با شخصی که ۱ سال است به کانادا آمده و هنوز سیتیزن نشده ازدواج کنم می خواهم در مورد اینکه آیا امکان دارد و یا اینکه چه شرایطی باید داشته باشیم هم من و هم شخص مربوطه و اینکه چه مدت زمان خواهد برد بدانم. اگر مطالبی داشتید حتما برایم بفرستید چون من بدلیل عدم اطلاع کافی زمان را هم از دست می دهم و منتظر راهنمایی دیگران هستم که متاسفانه حتی مراجعه به دفاتر حقوقی هنوز نتوانسته پاسخی در خور به سئوالات من بدهد.

پاسخ شما ایمیل شد. جهت اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه فرمائید.

http://www.cic.gc.ca/english/sponsor/index.html

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:28 ب.ظ

Salam be hameye capitan ha ke inja minevisand! capitan jan zeyad refresh nakon tedad bazdid konnade ha kam shode fayde nadare!!!! Cirucc=Hessam=Capitan!!! LOL

امیر سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:33 ب.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

بی نام یا بیل گیتز تو دیگه کی هستی بابا؟ حیف وقت ارزشمند تو نیست که میایی طرفای کانادا و هدرش میدی؟ بزار هممون کاپیتان باشیم، چی از تو کم میشه؟ ما بیکاریم و فرصت نوشتن با نامهای مختلف را داریم پس بزار تفریح کنیم.
راستی از مریخ چه خبر؟

کیوان سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:13 ب.ظ

دوست عزیز ممنون از زحمتی که می کشید. من 8 سال است کانادا هستم البته 2 سال اول ونکور بودم بعد آمدم تورنتو. در مورد ارقام عایدی بچه ها مبالغی که زحمت کشیدین مال سال 2001 هست و الان مبالغ کمتری تعلق میگیره همانطور که بزودی قرار است کلاسهای رایگان زبان برداشته شود. لطفا اگر می نویسید دقیق و مستند بنویسید که مهاجران گمراه نشوند. من در مورد مسایل بانکی هم چند اشتباه فاحش در نوشته تان دیدم که برایتان میل کردم. موفق باشی.

خوشحال میشوم که بگوئید دقیقا کجا اشتباه فاحش شده است تا تصحیح کنم !؟ اگر در مورد آر آر اس پی میگوئید؛ من توضیحی را دیدم ولی همانطور که توضیح داده ام در آینده بحث خواهم کرد.

در ضمن من هنوز ایمیلی از کسی برای تصحیح نگرفته ام!

من رقمی را اصلا در مورد عایدی بچه ها عنوان نکرده ام و هر چه بوده در سایت خود حکومت است و خودتان میتوانید مراجعه کنید و تا جدول ۲۰۰۳ آن موجود است.

در مورد ۹۰ دلار اطمینان کامل دارم و جای هیچ شکی برایم نیست.

لطفا اهداف من را از این وبلاگ که در ستون سمت چپ است حتما کلیک کرده و بخوانید.

و حتما اشکالات برایم ایمیل کنید تا در صورت صحت تصحیح شود.

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد