لینک تقاضای ادامه تحصیل


با تشکر از Review بخاطر معرفی سایت تقاضای ادامه تحصیل در استان انتاریو که به قسمت سمت راست "لینکهای مربوط" اضافه شد. توضیح هم داده اند که روی Site Index کلیک کنید تا از همه نوع اطلاعات و فرم و هزینه برای دانشگاههای استان انتاریو اطلاع کسب کنید.

فعلا این را داشته باشید تا بعدا در موردش بحث کنیم!

===> داستان بعدی

اتومبیل

بطور کلی به سه طریق میشود اتومبیل سواری کرد!

۱-خریدن: اگر فکر ماشین به قول خودمان صفر کیلومتر هستید که داستانش بسیار مشخص هست به یکی از نمایندگیها مراجعه کرده و اتومبیل مورد نظرتان را انتخاب میکنید! معمولا نرخ هائی که در روزنامه ها عنوان میشود حالت ابتدائی (Basic) بوده و برای هر انتخابی (Option) که روی ماشین میگذارید پکیجهای (Package) متفاوتی با قیمیت های متفاوت تری موجود است که به قیمت ماشین افزوده میشود. معمولا خود نمایندگی اگر دارای اعتبار خوبی باشید وام شما را هم جور میکند. بهترین زمان برای خرید اتومبیل اواخر فصل بهار میباشد که کلیه شرکتهای خودرو سازی مدلهای جدید سال را ارائه میدهند و مدلهای سالهای پیشین را با شرایط مناسبتری پیشنهاد میکنند. تنها مشکلی که خرید اتومبیل نو دارد اینست که قیمت خودرو بلافاصله پس از تحویل از نمایندگی افت قابل توجه ای میکند. و اگر بدنبال ماشین دست دوم و یا چندم هستید میتوانید از طریق روزنامه ها و یا مشاوران ماشین اقدام کنید (من شخصا روزنامه ها را می پسندم و به واسطه ها اعتمادی ندارم !)

یکی از جستجوگرهای اتومبیل اینترنتی (Toronro Star) قابل توجه کسانی که مایل هستند از حدود قیمت اتومبیل در تورنتو اطلاعاتی داشته باشند.

از جمله بازدیدهای که برای خرید اتومبیل دست دوم مهم است:

۱- وضعیت بدنه و زیر و کف اتومبیل از لحاظ زنگ زدگی - حتما اگزوز و باک بنزین را چک کنید. (بدنه اتومبیل ها خیلی سریع در زمستان به علت پاشیدن نمک جهت آب نمودن برف زنگ میزنند و پوسیده میشوند!)
۲- کیلومتر کارکرد اتومبیل نسبت به سال ساخت آن
۳- اینکه اتومبیل دست چندم است.
۴- وضعیت دود کردن و یا چرب بودن دود خروجی
۵- اگر ماشین آمریکائی میگیرید - وضعیت گیربکس را حتما چک کنید.
۶- و غیره...!

البته مراکزی نیز برای بازدید نمودن اتومبیل موجود میباشد که لیست قابل اطمینانی از وضعیت اتومبیل به شما میدهند.

۲- کرایه کوتاه مدت: معمولا برای استفاده یک و یا چند روزه برای مسافرتها (سواری ویا Van) و یا اسباب کشی (Truck) میباشد و اجاره بهای آن معمولا بصورت روزانه و کیلومتری و یا در بعضی اوقات فقط روزانه و بدون محدودیت کیلومتری میباشد و میتوانید از شرکتهای مختلف کسب قیمت کنید و بایستی دارای گواهینانه مناسب به اتومبیل و کارت اعتباری باشید. نکته قابل ذکر اینست که حتما از چند هفته قبل اتومبیل را رزرو کنید و اگر بصورت اینترنتی رزرو میکنید حتما نتیجه را بلافاصله با شرکت مربوطه چک (Confirm) کنید.

۳- کرایه بلند مدت: این نوع اجاره ها با پیش پرداخت و یا بدون پیش پرداخت ارائه میشود که بایستی هر ماه مبلغی را جهت اجاره بها بپردازید . اینگونه معاملات بیشتر برای افرادی مقرون به صرفه هستند که دارای شغل آزاد و یا بیزینس (Business) باشند چون بدینصورت میتوانید براحتی مبلغ قابل توجهی را هزینه خود را از درآمد سالیانه خود کم کنید و در آخر سال مبلغ کمتری مالیات بپردازید و بعد از پایان مدت کرایه چند ساله اتومبیل را پس دهید و یا در صورت تمایل با قیمت مناسبی برای خود خریداری نمائید. از مزایای اینگونه معاملات این است که شما همیشه اتومبیل نو سوار خواهید بود و هیچگاه دغدغه مستهلک و قدیمی شدن اتومبیل را نخواهید داشت ولی اگر بخواهید در اواسط قرارداد معامله را فسخ کنید متحمل جریمه خواهید شد. (نکته: خیلی اشخاص اتومبیل های را که افراد مایل به فسخ میباشند را برمی دارند (Take Over) که مقرون به صرفه بوده و دیگر مجبور نیستند کل و یا قسمتی از مبلغ پیش پرداخت را بپردازند)

بنام کردن اتومبیل هم خیلی آسان است ؛ برگه مالکیت را که صاحب اتومبیل امضاء کرده میگیرید و پلاک خودتان را روش می بندید. بعد به اداره حمل و نقل میروید و با پرداخت مالیات بر حسب مبلقی که روی برگه خودتان توسط صاحب اتومبیل توشته اید میپردازید. یادتان باشد قبل از هر چیزی بیمه اتومبیل را چک کرده و حاضر و آماده داشته باشید چون اگر بدون بیمه سوار شدید و پلیس شما را گرفت بایستی ۵۰۰۰ دلار جریمه بدید و کلی گرفتاری دارد. داستان برچسب (Sticker) هم اینکه که هر ماشینی هر سال و یا هر دوسال باید برای مجاز بودن وظعیت چک شود که دودزا نباشه و هزار چیز دیگه که بایستی مبلغی را هم برای اینکار که حدود ۷۵ دلار (برای هر سال) است در نظر بگیرید (که البته مهمترینش همینه!). تاریخ تمدید برچسب همان تاریخ تولد صاحب ماشین است و برچسب روی پلاک عقب نصب میشود.

بیمه اتومبیل هم خودش حکایتی پر از نکات ریز و مهمی است که در این مطلب نمی گنجد.

نوبت شماست

حالا دیگه دوست دارید از چی بگم ؟