موج سوم مهاجرت ایرانیان به کانادا

مدتی است که موج جدیدی از مهاجران ایرانی به کانادا به راه افتاده که من آن را موج سوم می خوانم. به تعبیر من موج اول عمدتا پناهندگان بودند موج دوم نیروهای متخصص و موج سوم کارفرمایان اقتصادی و یا سرمایه گذاران.

وقتی به آمارهای وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه کنید خواهید دید که ایران در سال ۲۰۰۲ از نظر مهاجرت سرمایه گذاران ، کارفرمایان اقتصادی و خویش فرمایان به این کشور در ردیف چهارمین کشور دنیا قرار داشته است. ایران این مقام را به ترتیب پس از کشورهای چین ، کره جنوبی و تایوان به دست آورده است.

تعداد مهاجران ایرانی که تحت عنوان سرمایه گذار ، کارفرمای اقتصادی و خویش فرما به کانادا عزیمت کرده اند معادل ۲۲۲ نفر یا ۳/۷ درصد ۳۰۴۸ نفری بوده که از در این دسته از کلیه کشورهای دنیا به کانادا مهاجرت کرده اند.

تعمق بیشتر در داده های وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا نشان می دهد که ایران در یکی از سه حوزه مورد نظر یعنی مهاجرت کارفرمایان اقتصادی ، با عزیمت ۱۴۸ نفر (  ۱۲/۶ درصد )‌ از مجموع ۱۱۷۷ نفر در سراسر دنیا به مقام دوم دست یافته است.

کارفرمایان اقتصادی به کسانی گفته می شود که در کشور خود دارای سابقه تجاری و اقتصادی موفقی بوده اند و تعهد می کنند با انتقال تدریجی ۳۰۰ هزار دلار از دارایی های خود به کانادا ظرف حداکثر سه سال کسب و پیشه ای را در این کشور راه اندازی کنند.

(برگرفته از وبلاگ ما مردمی هستیم.)


بعد از تحریر:

آمار مهاجرت در سال ۲۰۰۰

آمار مهاجرت در سال ۲۰۰۱

آمار مهاجرت در سال ۲۰۰۲

أمار مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۰۰ بر حسب نوع مهاجرت.

Landings by Category 2000


آمار مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۰۱ بر حسب نوع مهاجرت.

Landings by Immigration Category 2001


آمار مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۰۲ برحسب نوع مهاجرت.

2002 Landings by Immigration Category

نظرات 6 + ارسال نظر
ندا چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 07:55 ب.ظ http://www.prominad.persianblog.com

از این که من رو به میست اضافه کردین تشکر میکنم

فرهاد, یک هموطن پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 08:50 ق.ظ

آمار جالبی هست. دوست دارم بیشتر مطالعه اش کنم. متشکرم.

mollah پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 07:11 ب.ظ http://mollah.blogspot.com

موج چهارم هم در راه است و آن مهاجرت علما و ملاهاست

review جمعه 29 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 04:16 ق.ظ http://review.persianblog.com/

کاپیتان...یادت رفت (حیوانات و pets ) را (قبل از آقایان) در مورد کانادا بنویسی...کودکان - زنان - حیوانات - اقایان ...LOL.....

سیروس یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:47 ق.ظ

ولی خودمونیم، 130 هزار skilled worker خیلیه ها!

review یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:07 ق.ظ http://review.persianblog.com/

کاپیتان...این سایت را هم اضافه کن به لیستهای دیوار سمت راست........ http://www.csic-scci.ca/indexE.html ... انجمن مستقل و غیر دولتی مشاورین مهاجرات به کانادا....

از پاییز ۲۰۰۳ - پارسال- هر کسی که پول میگیره از مردم و بهشون راهنمایی می کنه و فرم های مهاجرتی را (با دریافت پول) برای دیگران پر میکنه باید قبلش کالج بره و امتحانات زبان و غیره را پاس کنه و حدود دو هزار دلار بده و شماره عضویت داشته باشه و در آگهی هاش هم شماره عضویتش را بنویسه... لیست اعضای این انجمن هم توی اون وبسایت هست برای چک کردن سابقه شون و برای شکایات احتمالی مردم....... البته ربطی به دولت کانادا ندارند... و اگر کسی پول از مردم نگیره مهم نیست و آزاده که به مردم کمک کنه و لازم نیست دوره ببینه یا عضو بشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد