Resume

اگر درگیر رزومه نوشتن هستید - پیشنهاد میکنم این دو مقاله را حتما بخوانید.

در مورد پیش نامه (Cover Letter) و رزومه

لاگ سفری

از آنجائیکه یواش یواش هوا دارد روی به گرمی میرود (اگر خدا بخواهد) و به ایام تابستان نزدیک میشویم (بالاخره) تصمیم دارم یک لاگ در مورد مسیرهای مسافرتی و  کمپینگ داشته باشیم.

دوستان هم هر کسی اگر اطلاعات و یا تجربه خوب و یا بدی دارند در اختیار همه بگذارند تا روی هم رفته یکسری اطلاعات خوب و مفیدی روی هم جمع کنیم و از تجربیات هم استفاده کنیم.

پس داستانهایتان را جمع و جور کنید تا لاگ بعدی ....

(البته اگر نگویند که این کاپیتان دارد دوباره از لاگ ها دیگران استفاده میکنه !!)

سیتیزن شیپی و امتحانش

امروز دوستی تماس تلفنی با من داشت و خواست در مورد امتحان سیتیزنی راهنمائیش کنم - دیدم بد نیست اینجا هم مطرح شود.

خیلی سریع و اجمالی میگم:

۱- شما میتوانید به سه طریق - اینترنت - ایمیل و یا تلفنی - فرم درخواست سیتیزنی را دریافت - پر کرده و همراه برگه پرداخت مبلع تعیین شده و دیگر مدارک لازم ارسال کنید (اطلاعات بیشتر)
   - برگه پرداخت هزینه (IMM 5401 ) بصورت اختصاصی برای شما ارسال میشود و دارای شماره ردیفی است که نقشه شماره شناسائی پرونده شما را دارد. (محل درخواست اینترنتی)
۲- وقتی برای سیتیزنی اقدام کردید برای شما کتابی بنام A look at Canada (حدودا دو تا سه ماه بعد) ارسال میشود  که در مورد کانادا - تاریخچه کانادا و حق و حقوق یک کانادائی است. (اطلاعات بیشتر در مورد کانادا)
۳- حدودا دو هفته قبل از امتحان سیتیزنی به شما اطلاع میدهند که برای امتحان چه ساعت و روزی و کجا بایستی حاظر شوید.
۴- برای اینکه خودتان را آماده کنید من پیشنهاد میکنم:
      الف - حتما یکبار کتاب A Look at Canada را بخوانید
      ب - یکسری کتابچه هم اکثرا در مغازه های چینی موجود هست که نمونه سئوالات را عنوان کرده - ولی به نظر من پول زیادی ندهید همان سئوالات را میشود در اینجا دید و یا کپی گرفت.
      ج - بعد از اینکه کتاب و سئوالات را خواندید - میتوانید برای امتحان خودتان این سری سئوالات را روی اینترنت جواب بدهید و امتیازتان را در جا بگیرید.
۵- بعد از این امتحان حدودا ۶ هفته طول میکشد که برای تشریفات قسم خوردن تشریف ببرید و کارت سیتیزنی تان را در جا بگیرید. (که مراسمی خسته کننده و طولانی است)

امتحان جمعا ۲۰ سوال تستی دارد که سوالات ۱۶-۱۷ را باید حتما درست جواب بدهید (که چشم بسته هم میشود جواب داد) از سئوالات ۱۸-۱۹-۲۰ را بایستی حتما یکی را درست جواب بدهید (ازاین بهتر چی میخواهید؟) و میتوانید حداکثر ۳ اشتباه در سئوالات ۱ تا ۱۵ را داشته باشید. (از این گلابی تر؟)

در آخر لازم میبینم که چند نکته را عنوان کنم:
- حدودا ۹۹.۹ درصد در این امتحان قبول میشوند.
- امتحانی فوق العاده آسان و بصورت چهار جوابی است و سایت های مطرح شده در بالا فقط و فقط جهت آمادگی است و اصلا سئوالات به این مشکلی نیستند. (حالا ما گفتیم)
- تجربه نشان داده که هیچ اسمی (وزیر و سفیر و نماینده و ....) در امتحان نمی آید - خیلی خودتان را با اسمها گیج نکنید ولی دانستن حداقل نخست وزیر کانادا فکر کنم لازم باشه !!! (میدانم باور نمیکنید! پس بهتر است خودتان تجربه کنید )
- سعی کنید در همه زمانهائی که به شما اطلاع میدهند حاظر شوید وگرنه از کاری که کرده اید پشیمان خواهید شد !
- افراد سالخورده احتیاجی به گذراندن امتحان ندارند.
- همه این نامه نگاریها و زمان بندیها را میتوانید بصورت آنلاین در اینجا زیر نظر داشته باشید.
- کلیه افراد بالای ۱۴ سال بایستی حتما در مراسم قسم خوردن شرکت کنند - حتی گفته میشود که بچه های بالای ۵ سال را هم به همراه داشته باشید.
- کلا مدت ۶ تا ۹ ماه بسته به محل زندگی و تراکم درخواست منطقه شما طول خواهد کشید.

موفق باشید.

اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و طریقه سیتیزنی.
چه کسی و چگونه میتواند سیتیزن شود؟ 


اضافه شده توسط هموطن : این هم یکسری نمونه سئوال به فارسی (فایل PDF - حجم ۱۶۳ کیلو بایت) از سایت ایران استار 

سیتیزن (Citizen) = بومی - شهروند - تبعه یک کشور