** مهاجرت قاچاق **

سلام
کاپیتان جان یه سوال داشتم
اگر یکی از ما یعنی من و همسرم یا باهم بصورت قاچاق وارد کانادا بشیم چه بلایی سر ما می اید وچ سرنوشتی در انتظارمون است متشکرم اگه جوابمو سریع بدی چون ما می خواهیم این کارو بکنیم ؟؟؟
۱۱/۱۲/۸۳ - ۱/۳/۲۰۰۵


دوست عزیز:
من هیچوقت مهاجرت بصورت قاچاق را به کسی پیشنهاد نمیکنم. چرا؟ 

از ایران تا اینجا راه طولانی است.  همین اقیانوس لعنتی این وسط تقریبا همه نقشه ها و معادلات را از بین میبرد! خیلی مشکلات و کشورها را باید پشت سر بذارید. نمیدانم چند درصد ولی خیلی ها را میشناسم که به مقصد کانادا راه افتادن ولی آخرش با جیب خالی در ترکیه یا یک کشور الکی اروپائی رهایشان کرده اند. تمام مدت سفر در حال ترس و وحشت و دلهره خواهید بود. ندانستن زبان از همه بدتر هست. حداقل قبل از حرکت - زبان انگلیسی خود را به سطح قابل توجه ای برسانید. خلاصه هیچکدام از کسانی را که من میشناسم خاطره خوشی ندارند. ترس واضح نبودن آینده و اینکه حالا چی میشود - تشویش و دلهره همیشه در تک تک سلول های بدنتان در طی مدت سفر خواهد بود. یادتان باشد در طول سفر همه فقط به پول شما فکر میکنند نه جان و موقعیت شما! شاید بارها در طول سفر آرزوی بازگشت را کنید ولی بدانید که بسادگی امکانپذیر نخواهد بود.

اگر امکان اقدام قانونی برای مهاجرت را دارید و حتی اگر چندین سال طول بکشد بدانید که ارزشش را دارد و پشیمان نخواهید شد. شما را به خدا درموردش بیشتر فکر کنید و احساساتی عمل نکنید.

ولی اگر تصمیمتان را گرفته اید مراحلش چنین است.

- وقتی پایتان به این خاک رسید. بایستی در فرودگاه برای پناهندگی اقدام کنید. اگر نتوانند بفهمند که از کدام کشور و با چه پروازی آمدید یک مقدار کاغذ بازی دارد و بعد اجازه خروج را به شما میدهند وگرنه از همانجا شما را مجبور به بازگشت میکنند.
- سپس بایستی ساکن جائی شوید و آدرستان را اعلام کنید.
- مدت ۲-۳ سال طول میکشه تا نوبت دادگاهتان برسد. در این مدت اجازه کار قانونی ندارید و اگر تقاضا کنید پول بخور و نمیری به شما میدهند.
- در دادگاه بایستی ثابت کنید که برای پناهندگیتان دلیل موجه ای دارید. دادگاه سختی است و احتمالا پولی برای وکیل خواهید پرداخت.
- اگر از دادگاه سر بلند بیرون آمدید که میتوانید مانند مابقی مردم شروع به کار کنید ولی محدودیت هائی در خروج و ورود از کشور دارید که بسته به نوع پناهندگیتان متفاوت است و همیشه باید موقعیت خود را اعلام کنید.
- اگر در دادگاه موفق نشدید بایستی ظرف مدت زمان مشخص و کوتاهی از کشور کانادا خارج شوید .البته بعضی ها مجددا درخواست دادگاه میکنند که باز مدتی طول می کشد ولی امکان تغییر رای دادگاه تقریبا غیر ممکن است.
- شما پس از قبولی در دادگاه میتوانید برای مهاجرت اقدام کنید که حدود چندین سالی مجددا طول میکشد تا به عنوان یک مهاجر محسوب شوید.

از دوستان هم که در این مورد تجربه ای دارند خواهش میکنم حتما تجربیات خودشان را عنوان کنند.

خدا بهمراهتان.



دوستان
 
من وقت نوشتن ندارم - ولی به اکثر ایمیلهایتان جواب خواهم داد. سئوالی دارید عنوان کنید. اگر بتوانم کمکی کنم دریغ نخواهم کرد. همیشه اینجا بروی شما باز است و من هنوز هستم.
نظرات 21 + ارسال نظر
ف. پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 10:24 ق.ظ

كاپيتان جان, نظر خودم را بگوم. من هم مثل شما اصلا مهاجرت قاچاق را پيشنهاد نميكنم. از همه دوز و كلك بازی ها و كلاه برداری ها و در فرودگاه دستگير شدن ها و غيره كه بگذريم, ديگر كانادا به سادگی سابق پناهنده نمی گيرد. بهترين راه اين است كه به طور قانونی اقدام كنيد. اگر شرايط يك مهاجر را داريد كه بسيار عالی است. دو سه سالی طول خواهد كشيد ولی آخر سر به طور قانونی و به عنوان يك مهاجر به كانادا خواهيد آمد و هر وقت هم خواستيد می توانيد به وطن خود سفر كنيد و هيچ ناراحتی و مشكلی نخواهيد داشت. سه تا چهار سال بعد هم انشاالله شهروند كانادا خواهيد شد. حتما به سايت مهاجرت كانادا سری بزنيد و ليست مشاغل و حرفه ها و مخراج مهاجرت و غيره را مرور كنيد. مهاجرت به صورت قانونی آنقدر هم كه بعضی ها فكر می كنند مشكل نيست. قوانين را بايد دانست و كمی صبر می خواهد. هيچ پول خود را دور نريزيد و وكيل و مشاور هم لازم ندارد. البته اين تصميم خود شما هست و امكان دارد بعضی ها به كمك مشاور نياز داشته باشند.

و اگر شرايط يك مهاجر را نداريد, و شرايط كامل يك پناهده را داريد, می توانيد از خارج از كانادا از طرف سازمان ملل كه در تركيه و پاكستان و ... دفتر دارد تقاضای پناهندگی براي كشورهايی مثل كانادا, استراليا و نيوزيلند را بكنيد. آن هم يكی دو سالی طول خواهد كشيد و باز خيالتان راحت تر خواهد بود.

و آخر سر اگر حتما و حتما بايد به عنوان قاچاق به كشوری برويد, بهتر است كه دلايل خيلی محكمی برای خود داشته باشيد كه در آن كشور اذيت نشويد.

در هر صورت موفق باشيد و از كاپيتان عزيز هم متشكرم كه به هموطنان خود كمك می كند.

ا یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 10:38 ق.ظ http://snowa1984.persianblog.com

سلام کاپتان ممنونم که به ایمیلم جواب دادی. ولی هنوز همشو نخوندم. یه چیزی توی این زمینه ی مهاجرت توی وبلاگم گذاشتم که یکی در حین چت کردن بهم گفته... میشه نظرتو دربارش بگی؟ ممنونم

review یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 11:08 ب.ظ http://review.blogfa.com/

فعلا که وزیر قبلی مهاجرت کانادا به اتهام دریافت پیتزا (بجای رشوه از یک مهاجر هندی) از کار برکنار شده (مثلا استعفا داده)..::::) .... نخست وزیر قبلی کانادا هم بخاطر چند میلیون دلار ناقابل توی دادگاهه ...::).... welcome to Canada ..::)...

شیرین سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 05:31 ق.ظ

کاپیتان عزیز سلام
من قبلا به شما ایمیل زدم و سئوالم رو پرسیدم...یادتونه؟
هنوز نوبت من نشده؟
با سپاس از شما-شیرین

آخ آخ - راست میگید - ببخشید - والله من خودم بطور دقیق نمی دانم - باید بپرسم تا اشتباهی چیزی نگفته باشم. برای همین هم جواب شما طول کشیده!

زری سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 07:27 ق.ظ

سلام کاپیتان عزیز
قبلا شما در وبلاگتان ساعت تورنتو را گذاشته بودید ولی مدتها است که برداشته ایدش. امکان داره دوباره اونو فعال کنید.
مرسی
زری

گفتند وبلاگ کند باز میشود من هم برداشتمش - ولی بروی چشم دوباره میگذارم.

علی پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 08:36 ق.ظ

می خواهم در مورد تحصیل در کانادا و کاریابی بدانم .
با تشکر علی

عزیز جان - من در مورد همه اینها قبلا بحث کردم. یک نگاهی به آرشیو بندازی جوابت را تا حدود زیادی پیدا میکنی. ستون سمت راست دومین آدرس - آرشیو است!

http://www.sharemation.com/captainhamid/Pages/subjectindex.htm

فروزان شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 05:57 ق.ظ

سلام
حالتون خوبه؟من وهمسرم قصد مهاجرت به کانادارا داریم ولی راستش نمی خواهیم از طریق وکیل اقدام کنیم خواهش می کنم به ما بگید از کجا شروع کنیم .مدارکمان آماده است .
فقط نمی دانیم در قدم اول آیا باید به سوریه برویم به همراه مدارک یا نه .کلاٌ اگر ممکن هست مارا راهنمایی کنید.
لازم به ذکر است که با دودفتر وکالت صحبت کردیم واز لحاض امتیاز مشکلی نداریم ونسبتاٌدر وضعیت خوبی می باشیم

با تشکر از شما
امیدوارم موفق باشید

اگر مطمئن هستید که امتیاز میارید- احتیاجی به وکیل ندارید. اصلا وکیل کار بخصوصی نمیکند!

مدارک را که دارید. فورم مهاجرت را دانلود و پر کنید. لینک صفحه اش هم این است:

http://www.cic.gc.ca/english/skilled/index.html

فورمها - پول و مدارک را به سفارت کانادا در تهران ببرید و برای سفارت کانادا در سوریه ارسال کنید (سفارت خودش میفرستد) بعد منتظر بشینید تا بالاخره جوابی از سفارت بشنوید!

موفق باشید.

اسنوا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:41 ق.ظ http://snowa1984.persianblog.com

* با سلام خدمت شما دوست عزیز، سال نو مبارک. امیدوارم که سال جدید سال خوبی برای شما و خانوادتون باشه *

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 04:10 ق.ظ

میثم شهابی سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 03:26 ب.ظ

برای امدن به کانادا چکار کنم من مجرد هستم خیلی مایلم دوست دارم به من کمک کنی

حمید سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 04:44 ب.ظ

آیا برای یه خلبان هلیکوپتر در کانادا کاری هست یعنی اگر من بیایم میتوانم مشغول شم.سوال دیگه:آیا آموزشگاههای آموزش هواپیمای مسافری هست اگه هست رایگانه یا پولی

زری چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 10:48 ق.ظ

کاپیتان جان خیلی ممنونم که درخواستم رو انجام دادید

review شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:06 ق.ظ http://review.blogfa.com/

برای هلی کوپتر ایر تاکسی ، ایر امبولانس، تعلیم و لایسنس و کار:

http://www.proifr.com/faq/

http://www.e-zair.com/
http://www.millenniahelicopters.com/
http://www.techhelicopters.com/techheli/index2.htm

یک لیست از سایر اموزشگاههای هلی کوپتر در امریکا و کانادا اینجاست :

http://dmoz.org/Business/Aerospace_and_Defense/Aeronautical/Aircraft_Rental_and_Instruction/Helicopter/

و اینجا :
http://www.google.ca/search?hl=en&q=helicopter+training+courses+in+centennial+college&spell=1


اگر بعنوان مهاجر به کانادا بیایید بسیاری از امزشگاههای مورد تایید دولت کانادا بهتون وام دانشجویی میدهند که راحت درس بخوانید. از اموزشگاهها بپرسید : can i apply for student Loan?

با ایمیل با اینها تماس بگیرید.
و قبل از هر اقدامی، از سفارت ایران در اتاوا - کانادا- بخش فرهنگی - بخواهید تا براتون اطلاعات مجانی بفرستند... وظیفه شونه که بهتون کمک اطلاعاتی کنند . البته اگر در حال پختن ناهار یا غیره نباشند ::LOL::) ...
وب سایت شون اینه:http://www.salamiran.org/



حامی یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 05:38 ب.ظ

حامی هستم ۲۲ سالمه برای مهاجرت به انگلیس باره سفر بستم اگه دوست دارید کمی از تجربها خودتون در اختیارم بذارید .ممنون .

[ بدون نام ] شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:24 ق.ظ

فرح سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:18 ق.ظ

کاپیتان سلام
چرا جواب ایمیل مرا ندادید ؟ در مورد رد شدن تقاضایم و اینکه با باصطلاح وکیلی که ۹ سال عمر من را و انرژی و ژول من را دود هوا کرد بعد از اینهمه مدت می گوید شما ۲ امتیاز کم دارید انهم بعد از مصاحبه. شما حمید خان مثل اینکه از این کانادایی ها خونسرد تر و بی خیال تر هستید و اصلاْ فکر هموطننتان را نمی کنید.

حاجی زاده شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:03 ق.ظ http://hassanhajizadeh.com

لطفآ در صورت امکان تعدادی مجلات کشاورزی برایم ارسال کنید متشکرم لطفآ جواب مرارا بدهید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام:
فرض کنید یک نفر با ویزای توریستی به کانادا بیاد و حالا نخواهد برگردد چه و ضعیتی ژیدا می کنه و باید چی کار بکنه؟

بیچاره مردم دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:40 ب.ظ

کاپیتان جان .نوکرتم خوب با این وبلاکت مردم رو گذاشتی سر کار.برو به کار و زندگیت برس .این ملت ایران بدبخت تر از این حرفان اونی که پول داره خودش می دونه چطور بیاد.خودت که اینجا هستی و از اوضاع ایرونی های که با پول می ان خبر داری در ضمن این کانادای خراب شده چی داره که همه می خوان بیان اینجا بجای این حرفا این مسائل و مشکلات و بلاهایی که سر خانواده ها می اد و از جدایهای زن و شوهرها بگو و واقعیات این خراب شده البته هر چه که هم بگی اون وره آبیها متاسفانه قبول نمی کنند .ولی ملت این خراب شده هیچ خبری نیست باور کنین جز نابودی زندگی برای خوانوادهها هیچی نداره و یا این که بچه هاتون هم اینجا بزرک بشن دیگه والدینشون رو نمی شناسم .
کاپیتان جان از واقعیات اینجا بگو ...

حسین یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام
اسم من حسین است . من و خانواده ام قصد مهاجرت به کبک را داریم اما متاسفانه هیچگونه اطلاعاتی از این ایالات و هزینه زندگی و یا کسی که بتواند به من یکسری اطلاعات بدهد وجود ندارد خواهش می کنم در این زمینه به من کمک کنید .
باسپاس
حسین

دانیال چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 06:53 ق.ظ

با سلام
من فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی مکانیک (دولتی) هستم.می خواهم برای دکترا برم کانادا. خواهش می کنم راهنمایی کنید. بگید چفدر طول می کشد و چقدر هزینه داره؟
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد