قوانین مساعدتر مهاجرت از اول دسامبر ۲۰۰۳

همانطور که دوست خوبمان سهیل  هم گوش زد کرده اند قوانین مساعدتری برای مهاجران  اتخاذ شده که اگر یکی از شرایط ذیل را دارید میتوانید از این قانون جدید استفاده کنید.

۱- اگر پرونده شما همچنان تا اول دسامبر ۲۰۰۳ در حال بررسی است.
۲- اگر شما پرونده خود را بین اول ژانویه ۲۰۰۲ و اول دسامبر ۲۰۰۳ پس گرفته اید.
۳- اگر پرونده شما بین ۳۱ مارس ۲۰۰۳ و ۲۰ جون ۲۰۰۳ رد شده است.

و کلاس تقاضای مهاجرت شما از نوع مهارتی و یا تجاری است؛ بایستی پرونده خود را تا قبل از اول ژانویه ۲۰۰۵ دوباره به جریان به اندازید و اگر پول خود را پس نگرفته اید و یا پرونده شما در تایخ های قید شده مردود شناخته شده است؛ احتیاجی به پرداخت مجدد ندارید.

فقط در مواردی بایستی مجددا پول پرداخت کنید که:
۱- شخص جدیدی را به برگه تقاضای خود اضافه می کنید. و یا
۲- پول خود را قبلا پس گرفته باشید.

نکته قابل توجه اینکه اگر پرونده شما معلق شده یا در حال بررسی است و یا به دادگاه فدرال عطف شده است احتیاجی به اقدام ندارید و خودبخود پرونده شامل قوانین جدید میگردید.

اطلاعات بیشتر در مورد قانون جدید و نحوه اقدام
پاسخ به سئوالات تکرار شده 
فرم تقاضا برای استفاده از قانون جدید

موفق باشید.


اضافه شده: قوانین جدید شامل کسانی که برای استان کبک اقدام کرده اند نمی شود.

امتحان تافل - قسمت آخر

باز هم تشکر از وبلاگ روزنگار یک مسافر (پژواک) بخاطر مطالب ذیل:

مهمترین نکته ای که قبل از حضور در جلسه امتحان باید بدانید چگونگی امتحان است. در هر دو مورد - چه paper و چه CBT - باید از تعداد احتمالی سؤالات ، ترتیب آنها و به خصوص در مورد CBT از چگونگی کار با کامپیوتر در این مورد بخصوص اطلاع داشته باشید. البته در مورد CBT قبل از شروع امتحان تمام این موارد به صورت نمونه برای شما نمایش داده خواهد شد. بنابراین نگران استفاده از کامپیوتر نباشید.
در مورد CBT شما در ابتدا دانشگاه هایی را که می خواهید نمره شما به آنجا ارسال شود انتخاب می کنید. دقت کنید تا جایی که مجاز هستید دانشگاه انتخاب کنید . زیرا بعد از امتحان اگر درخواست ارسال نمره به دانشگاه را داشته باشید هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد. هنگام تعیین تاریخ امتحان هم دقت کنید. چون برای تعویض آن نیز باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

ادامه مطلب....

امتحان تافل - قسمت دوم

با تشکر مجدد از وبلاگ روزنگار یک مسافر (پژواک) بخاطر مطالب ذیل:

موفقیت در امتحان تافل به دو عامل بستگی دارد: معلومات قبلی شما از زبان انگلیسی و فراگیری تکنیک مطالعه.

 در مورد افزایش معلومات قبلی ، هر چه تا به حال  خوانده اید به شما کمک خواهند کرد. اما به طور کلی این مطلب را فراموش نکنید که قبل از شرکت در هر کلاس زبان یا خرید هر نوع کتاب و نوار و وسایل آموزشی هدف خود از خواندن زبان انگلیسی را مشخص کنید. اگرعلاقمند به یادگیری مکالمه انگلیسی هستید وقت خود را با خواندن گرامر های پیچیده هدر ندهید. اگر می خواهید امتحان تافل بدهید سراغ کلاسهای مکالمه نروید. به طور کلی نحوه مطالعه برای تافل یک مطالعه حساب شده و هدفمند است. اگر با برنامه صحیح شروع کنید ضعف معلومات قبلی شما (‌اگر در این بخش ضعیف باشید!) پوشیده خواهد شد. یکی دیگر از فرق های مهم تافل و IELTS در معلومات کلی از زبان انگلیسی است. زیرا در IELTS شما تنها با یادگیری تکنیکهای پاسخ به سئوالات موفق نخواهید بود. حال که هدف خود را امتحان تافل قرار داده اید باید مطالعه خود را روی مباحث امتحان متمرکز کنید. شما باید در این زمینه ها مهارت پیدا کنید: listening, grammer, reading & writing.


ادامه مطلب ...