قوانین مساعدتر مهاجرت از اول دسامبر ۲۰۰۳

همانطور که دوست خوبمان سهیل  هم گوش زد کرده اند قوانین مساعدتری برای مهاجران  اتخاذ شده که اگر یکی از شرایط ذیل را دارید میتوانید از این قانون جدید استفاده کنید.

۱- اگر پرونده شما همچنان تا اول دسامبر ۲۰۰۳ در حال بررسی است.
۲- اگر شما پرونده خود را بین اول ژانویه ۲۰۰۲ و اول دسامبر ۲۰۰۳ پس گرفته اید.
۳- اگر پرونده شما بین ۳۱ مارس ۲۰۰۳ و ۲۰ جون ۲۰۰۳ رد شده است.

و کلاس تقاضای مهاجرت شما از نوع مهارتی و یا تجاری است؛ بایستی پرونده خود را تا قبل از اول ژانویه ۲۰۰۵ دوباره به جریان به اندازید و اگر پول خود را پس نگرفته اید و یا پرونده شما در تایخ های قید شده مردود شناخته شده است؛ احتیاجی به پرداخت مجدد ندارید.

فقط در مواردی بایستی مجددا پول پرداخت کنید که:
۱- شخص جدیدی را به برگه تقاضای خود اضافه می کنید. و یا
۲- پول خود را قبلا پس گرفته باشید.

نکته قابل توجه اینکه اگر پرونده شما معلق شده یا در حال بررسی است و یا به دادگاه فدرال عطف شده است احتیاجی به اقدام ندارید و خودبخود پرونده شامل قوانین جدید میگردید.

اطلاعات بیشتر در مورد قانون جدید و نحوه اقدام
پاسخ به سئوالات تکرار شده 
فرم تقاضا برای استفاده از قانون جدید

موفق باشید.


اضافه شده: قوانین جدید شامل کسانی که برای استان کبک اقدام کرده اند نمی شود.
نظرات 38 + ارسال نظر
از امروز پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:34 ب.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

خیلی کارت درسته کاپیتان، هم وبلاگت و هم اون موردی که بابتش هفته پیش یک دیوان حافظ جایزه گرفتی!!

دوستان به من لطف دارند وگرنه ما کاره ای نیستیم.

پژواک جمعه 14 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:12 ق.ظ http://pajvak.persianblog.com

این قوانین شامل کبک هم میشه؟ یعنی شرایط برای کبکی ها هم آسون تر شده؟ دو تا از دوستهای ما دارن مدارک میفرستن ولی میگن به خاطر رشته تحصیلیشون مجبورن از طریق کبک اقدام کنن. رشته اونها: مخابرات و عمران

نه - متاسفانه شامل استان کبک نمی شود.

یک هموطن جمعه 14 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:16 ق.ظ

استاد, براوو به شما وا این خبر خوب. از شما و آقا سهیل متشکریم. و اما راجب به اون دیوان حافظ. اونهایی که دوم و سوم شدن rematch میخوان. میگن شلوغ بود, تاریک بود, بار اول بود, همه خجالتی بودن, و غیره.... حالا این وسط برنامه چی چی یست؟

میتونم به نیت شون - فال بگیرم براشون بفرستم - چطوره؟

ملا حسنی در کانادا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:14 ب.ظ http://mollah.persianblog.com

با درود و سلام به رهبر معظم انقلاب و با آرزوی سلامتی ایشان تا ابد و پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق بر باطل و نفرین بر آمریکای جنایتکار و شوروی سابق و اسراییل غاصب و صدام یزید کافر و منافقین و سلطنت طلبهاو...
میخواستم بگم وبلاگ خوبی دارید!
موفق باشی

التماس و دعا ملا جان .

رضا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:22 ب.ظ http://1aadam.persianblog.com

من وقتی اخبار تغییرات قوانین مهاجرت را میخوانم و یا میشنوم یاد زمانی می افتم که خودم در آرزوی آمدن به کانادا بودم. چه مراحلی را طی کردیم تا به اینجا رسیدیم. چقدر خوبه دوستانی که میخواهند به کانادا تشریف بیاورند لااقل مطالب وبلاگ های ایرانیان مقیم تورنتو را بخونند بعد تصمیم بگیرند.
یکی از دوستان من در تهران از زمانی که در مصاحبه سفارت کانادا رد شده دچار افسردگی شدید شده و فکر میکنه خوشبختی را از دست داده!! نمیدونه اینجا هم آسمون همون رنگه!

در تائید شما رد شدن پایان همه چیز نیست ولی این درست هست که آسمان همجا یکرنگه ولی زمینش هست که فرق میکنه !

امیر شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 03:29 ق.ظ

آقا اول سلام
من از مشتریای پر و پا قرص وبلاگتم.
مثل صبحونه هر روز صبح اول یه سری به وبلاگت میزنم.
مرسی از اطلاعات عالی شما.
این قوانین جدید شامل کسایی که در آینده ! میخوان فرم ارسال کنند میشه؟
منتظر مطالبت راجع networkingهستم.
در پناه حق

بهرام شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 05:35 ق.ظ

قربان ما چشامون سیاهی رفتاز بس به این مانیتور زل زدیم تا شما بحث باز کردن بیزنس را شروع کنید.من منتظر بحث شما خواهم بود.
قربون همه

مامان نیلو شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:38 ق.ظ

جناب هموطن ریمچ و اینها دیگه چیه ؟ برنده شدن حق جناب کاپیتان و خانمش و دختر گلش بود و بس! یادم افتاد به روزیکه بنده تورنمنت تخته را در سطح جهانی برنده شدم ( حالا بماند که جایزه ای بهم نداند) اون وقت دوستان همش تقاضای ریمچ میکردند !
جناب کاپیتان خسته نباشید .. عجب دایره المعارفی شده این وبلاگ شما

از امروز شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:40 ق.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

من که تخته بازی این دور و ورا نمیبینم حتی از نوع اصفهانی اش!!!!

بچه ام ای اس شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:09 ب.ظ http://www.bace-mis.persianblog.com

این وبلاگ در نوع خودش داره بی نظیر میشه. باید واقعا به تهرانتو جان و همه دوستان که در این زمینه تهرانتو رو همراهی میکنن تبریک و خسته نباشید گفت. در مورد جایزه هم حق تهرانتو و خانومشون بود و همینطور دختر کوچولوی نازشون. و رای گیری هم کاملا عادلانه بود. هرکی هم اعتراض کرده یه پارتی بگیره و همه ما رو دعوت کنه و ببینیم که بهتر میرقصه یا نه :-)

یه خواننده شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:16 ب.ظ

کاپیتان جان تو کامنت های هموطن بحث خیلی جالبی در مورد وام مسکن هست . بد نیست اگه یه جمع بندی ازش بذاری اینجا. موفق باشی.

حسام شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:40 ب.ظ

آقا دستت درد نکنه.
یه موضوع مطرح کرده بودی که قرار بود بانک کاریابی درست کنید؟ چه شد؟پشیمون شدید؟

درست کردن چنین بانکی کاری نداره مهم اینست که کسی رغبت به پست فرصتهای شغلی شرکتش داره یا نه !؟ خدا کنه داشته باشه ولی راستش آن روز که من این موضوع را مطرح کردم بجز چند نفر کسی طرفداری از موضوع نکرد ! من هم فکر کردم شاید هنوز برای این درخواست خیلی زود باشه ! ولی هنوز به فکرش هستم.

یک هموطن شنبه 15 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 05:31 ب.ظ

واالله من راجب به این وام مسکن "مانیولایف" که نوشتم, دوستان زیاد استقبال نکردن... ولی اگه دوستان خودشان تحقیق بکنند خواهند دید که سالها از اقساط منزل کم میکنه, بهره کمتر داده میشه و ... .

اخیرا دیگر بانکها ها هم دارن این وام رو در اختیار مشتریهاشون میگذارند...

حسن دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:56 ق.ظ

سلام
با تشکر از زحمات شمامن یک پیشنهاد دارم.اگر ممکنه افراد مهاجری که توی کانادا هستند و تونستن کار پیدا کنن و موفق بشن از نحوه ء آن توضیح بدن و بگن که با چه مشکلاتی گریبانگیر بودن؟خلاصه اگر دوستانی مایل باشند که در مورد شرایط کاری خود و فیلد کاری خود توضیح بدهند خیلی ممنون میشوم. با تشکر از زحمات شما....

بابک دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 12:56 ب.ظ

سلام دوست خوبم . ببخشید یک سوال داشتم .ممکنه راهنماییم کنید از چه راهی میتونم یک Job Offer بگیرم . ایا هیچ کمپانی وشرکتی این کار رو انجام میده. ممنون

گرفتن پیشنهاد کار - کاره خیلی آسانی نیست ! شرکتها باید دلیل قابل توجه ای داشته باشند که بخواهند برای کسی چنین پیشنهادی بفرستند که معمولا شرکتی زیر بار اینجور چیزهای نمیره چون مقررات سختی دارد.

از طرفی چون هنوز درصد افراد فاقد کار آنقدر زیاد هست احتیاجی به نیروهای خارج نباشد. مگر اینکه ایده قابل توجه ای داشته باشید که نظیر کانادائیش وجود نداشته باشد...

review سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 12:16 ق.ظ http://review.persianblog.com/

اقا بابک ...کاپیتان راست میگه //// ولی شغلهای خیلی اختصاصی یک ملیت: مثلا آشپز چلوکبابی و قالیبافی و صنایع دستی و فیلمسازی و نویسندگی و حتی مرده شویی خیلی راحتتر از شغلهای مثلا کامپیوتر و تکنیکال و مدیریت و ازین قبیل میتونن بیان کانادا و امریکا و اروپا و استرالیا... چون تخصص خاصی می خواد و استثناییه ... جدی میگما .. چونکه مختص یک ملیت خاصه و جای یک کانادایی و امریکایی رو نمیگیره ... و تحصیلات هم نمی خواد ...
ضمنا : برای کمک به بازگرداندن دو دختر ایرانی به مادرشان در بلژیک که از دست پدر شون فعلا به سفارت بلژیک در تهران پناهنده شده اند این تومار را حتما امضا کنید :

http://www.petitiononline.com/ir2bel/petition.html


بابک سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 02:29 ق.ظ

سلام. ممنون از راهنماییهاتون. والله علت اینکه من این سوال رو پرسیدم این بود که اولا داشتن یک پیشنهاد کار امتیاز خوبی داره واسه مهاجرت و دیگه اینکه من چند تا ازاین سایت های امور مهاجرت رو دیدم که نوشتن یه همچین فعالیت هایی دارن و میخواستم مطمئن بشم که اصلا شدنی هست یا نه. در هر صورت بسیار متشکرم.

بله درسته برای شما پیشنهاد کار میگیرند ولی این پیشنهاد کار فکر نمی کنم رسمی باشه - این فقط یک نامه معمولی هست که شاید بتواند تاثیری بر روی پرونده شما داشته باشد ولی امتیازی قانونی نیست که شما جزء امتیازهایتان جمع ببندید.

ملا حسنی در کانادا سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:09 ب.ظ http://mollah.persianblog.com

آقای کاپیتان عزیز. شما که این قوانین جدید مهاجرت را نوشتی میشه یک کاری کنی بقیه علما هم از ایران بیان اینجا و مردم یه نفس راحتی بکشن. خدا خیرت بده. ثواب داره!!

حمید رضا چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:08 ق.ظ

سلام دوستان من
من یک سوال دارم : ایا کسی در کانادا از انتنهای ماهواره استفاده میکنه و هزینه ان چقدر است . اگر کسی ریسیور خودش را از ایران با خودش بیاره اونجا بدرد میخوره یا نه ؟
بالاخره این هم از مشکلات است !!!!!!!!!!!!!!!!!؟

۱- فکر میکنم آنقدر لوازم مورد لزوم داشته باشید که دیگر فکر ریسیورتون نباشید. با توجه به اینکه محدودیت وزن بار هم دارید.
۲- از کجا معلوم که منزلی که میگیرید رو به جنوب باشد (ماهواره تلوزیون های ایرانی سمت جنوب است)
۳- اگر در آپارتمان و یا کاندو تصمیم به زندگی میگیرید - نمی توانید دیش خود را نصب کنید مگر اینکه داخل ساختمان و پشت شیشه باشد.
۳- فکر میکنم رسیورها اینجا با قیمت کمتر و کیفیت بهتر اینجا ارائه شود.
۴- با ۴۰۰ دلار شاید هم کمتر میتوانید کلیه وسایل را تهیه کنید.

سئوال شخصی:
جددا فکر میکنید رسیور شما مهمترین وسیله ای است که باید همراه خود بیاورید !!؟

میدیا جمعه 21 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 04:14 ق.ظ


سلام..اول ازت جدا تشکر می کنم خیلی اطلاعات عالی به من دادی
من میدیا ۱۷ ساله پسر از کردستان
دانش آموز پیش داتشگاهی در مدرسه تیزهوشان
می خوام برم یه یه کالج ارزون ...
بعد هنوز هم که حالا آذر ماه توی تافل شرکت نکردم ولی انگلیسیم خوبه ..فکر کنم بتونم قبول شم ...
چیکار کنم ...؟نظر شما چیه ؟ بنده می خوام تنها بیام اونجا...
اگه لطف کنی یه کالج ارزون (community college)به من معرفی کنی مچکرم میشم ..برای رشته ی کامپیوتر

سوال من اینه که : من اونجا می تونم کار کنم ؟

شراگیم جمعه 21 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 05:20 ب.ظ http://sandiego.persianblog.com

سلام و ممنون :)

یک هموطن سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:19 ق.ظ

انشاالله در تعطیلات کریسمس اینجا هر روز آپدیت میشه. آمین.

شرمنده - میدونم خیلی تاخیر دارم - ولی سرم خیلی شلوغه - سر کار زیاد وقت نمی کنم - شبها هم افکارم جمع و جور نمیشه !

دیشب خواستم مطلب بنویسم اما اصلا دستم به مغزم نمی رسید - یک خط را چندین بار نوشتم و پاک کردم - آخرش راضی نشدم ! بستم گذاشتمش کنار.

انشاءالله سر فرصت حتما ادامه میدم - فکر میکنم بخاطر این آخر سال باشه که همه چیز درهم و برهم شده.

یک هموطن سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:06 ب.ظ

یکی بهم ایمیل زده بود و پرسیده بود که آیا ایشون میتونند با فوق دیپلم کامپیوتر (سراسری) تقاضای مهاجرت به کانادا بکنند. والله جوابش رو نمیدونم. باید برم روی سایت امیگیریشن نگاه کنم. اگه کسی اطلاعی داره, لطفا بده.
به ایشون گفتم اینجا رو بخونند.

سوال دوم ایشون این بود که آیا باید حتما خدمت رو معاف باشند؟

مرسی

راستش از شدن که میشه - همه میتوانند تقاضا کنند ولی مهم این است که بتوانید امتیاز بیاورید که فکر میکنم امتیاز فوق دبپلم زیاد نباشد ولی در هر صورت میتوانید به سایت مهاجرت مراجعه کنید و بصورت آنلاین امیتازات خود را محاصبه کنید.

این هم آدرسش:
http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/Education.asp

جواب دوم: باید بصورت قانونی از کشور خارج بشوید - در مدارکتان معافی یا پایان خدمت شما را خواهند خواست.

مونا و بهرام چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 05:15 ق.ظ

دوستان عزیز
بالاخره ما هم کادوی خود را پیشاپیش از سانتا گرفتبم و اون هم ویزای محاجرت بود که همین دیروز به دستمان رسید.از جناب کاپیتان و کلیه بزرگان که راهگشای ما بودند و خواهند بود تشکر و آرزوی موفقیت برایشان دارم
قربان همگی
بهرام-مونا

مونا و بهرام چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 06:07 ق.ظ

ببخشید اشکال تایپی رو اصلاح می کنم : مهاجرت نه محاجرت ;)

مهسا چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 02:38 ب.ظ

با سلام و عرض تبریک به مونا و بهرام
اگر ممکن هست لطفا" تاریخ دقیق درخواست و مدت انتظار بعد از واریز پول ساپورت و آزمایش مدیکال را توضیح دهید.
متشکرم....

review چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 10:24 ب.ظ http://review.persianblog.com/

سلام به میدیا از کردستان :

تمام کامونیتی کالجهای ایالت انتاریو کانادا نیمه دولتی و ارزون هستند و شهریه شون تقریبا یکیه ...و همشون معتبرند ... جای آدم تیزهوشی مثل شما در بهترین دانشگاههاست نه کالجها ... اگه بخوای بعنوان دانشجو با پذیرش تحصیلی بیای باید خانواده یا سرپرست میلیونری داشته باشی ..

یه راهش اینه که : بهتره که اول در بهترین دانشگاه تهران لیسانس بگیری و بعدش بعنوان skilled worker یعنی با ویزای -مهاجرت تخصصی- بیای کانادا که هزینه اش فقط یه بلیط هواپیماست و حدود کمتر از دو هزار دلار کانادایی کارمزد دولتی اداره مهاجرت ..البته موقع تحصیل در تهران اگه کمی سابقه کاری هم بصورت نیمه وقت برای خودت جور کنی عالی میشه و کلی امتیاز میاری . اینجا هم دولت کانادا و یا شرکتهای خصوصی بهت حتی بورس و وام هم خواهد داد و کار هم میتونی بکنی .موفق باشی

مونا و بهرام پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:08 ق.ظ http://newcomer.blogsky.com

timeline مهاجرت ما به این ترتیبه :
دسامبر ۲۰۰۰ باز کردن فایل به عنوان skilled worker
می ۲۰۰۳ interview waiver
جولای ۲۰۰۳ ارسال مدیکال
سپتامبر ۲۰۰۳ باز کردن حساب بانکی
دسامبر ۲۰۰۳ دریافت ویزا

پروسه مهاجرت ما دقیقا سه سال طول کشید

پژواک پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:37 ق.ظ http://pajvaak.blogsky.com

در مورد میدیا :
فکر می کنم به تمام مواردی که گفته شد اینم باید اضافه کرد که از اون ۱۰۰۰۰ دلاری که باید تو حسابش باشه غافل نشه. در واقع تا زمانی که کار پیدا کنه و یا در دانشگاه شروع به تحصیل کنه ( البته به صورت graduate که هزینه تحصیلش رو خودش نده) اون پول تنها منبع درآمدش خواهد بود.

[ بدون نام ] شنبه 29 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:43 ق.ظ

کاپیتان جان ما بی صبرانه منتظر ادامه مطالبیم

مهسا یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 06:06 ق.ظ

با سلام و عرض تشکر از مونا و بهرام
لطفا اگر ممکن است نحوه ء اطلاع از آماده بودن ویزای مهاجرتی را توضیح دهید.آیا تلفنی تماس میگیرند یا نامه مینویسند؟ممکن است که خودمان به سفارت زنگ بزنیم و ازشون در مورد آماده شدن ویزا سوال کنیم؟چند وقت بعد از تکمیل شدن کامل پرونده باید این کار را کرد؟من هم دقیقا مثل شما ذسامبر ۲۰۰۰اقدام کردم ولی هنوز خبری نیست!!!!
متشکرم....

یک هموطن یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:52 ق.ظ

خیلی خیلی ممنون. براوو به شما طبق معمول.

مونا یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 10:09 ق.ظ http://newcomer.blogsky.com

وقتی ویزا به سفارت کانادا تو تهران می رسه اونها خودشون با شما تماس تلفنی می گیرن. البته من حدود یک ماه قبل از صدور ویزا با سفارت کانادا تو دمشق مکاتبه کردم و اونها به من گفتن که فایلمون در حال پردازشه . قانونا اگر تا شش ماه بعد از تاریخ مدیکال ویزا نیومد می تونین باهاشون مکاتبه کنین در غیر این صورت طبق اظهارات خودشون جواب نامه یا فکس داده نخواهد شد ولی من زود تر از شش ماه با هاشون مکاتبه کردم ولی جوابمو دادن البته با تاخیر . در هر صورت هیچ وقت ضرر نداره که کار رو پیگیری کنین
ولی نگران نباشین مطمئنا همین روزها ازشون یه خبری میشه
راستی تلفنی که برای تماس بهشون دادین در طول روز کسی هست که جواب بده ؟ یه سوال دیگه ...شما فایلتون رو تو دمشق باز کردین یا تو تهران ؟

مهسا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1382 ساعت 01:50 ق.ظ

با سلام و تشکر فراوام از مونا جان
عرض کنم که من فایلم از دمشق باز شده است.نگرانی من از همین تلفن است که ممکن است گه گاهی کسی منزل نباشد و تلفن بی جواب بماند.آیا به طریق دیگر اطلاع میدهند که ویزا آماده است یا نه؟
راستی شما بعد از گرفتن ویزا سایت چک کردن وضعیت تقاضا که بصورت آنلاین هست را بررسی کردید؟آیا اونجا مینویسند که مثلا ویزا آماده شده یا نه؟اگر اینطور باشه خیلی خوب میشه.
یک خواهش دیگه دارم ! اگر ممکنه لیست اون کارایی که به صورت روتین وار قبل از رفتن باید انجام داد و شما تهیه کردید را در اختیار ما قرار دهید .چون حقیقتا من خیلی گیج شده ام و اصلا اوضاعم خیلی بهم ریختست.
مرسی....موفق باشی.

review دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1382 ساعت 07:22 ق.ظ http://review.persianblog.com/

مهسا خانم ...از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به بعد روی چک کردن نامها و گذشته ی افراد خیلی تاکید میشه و مخصوصا اگر تشابه اسمی هم وجود داشته باشه که قضیه بیشتر طول میکشه و خلاصه دلیل نمیشه که جوابهای شما حتما همزمان با مونا بیاد . اگر نام فامیلتون خیلی common است و خیلیها همون نام رو دارند این ممکنه یک دلیل تاخیر باشه ولی نگران نباشید جوابتون میاد .
در کانادا هم جز کار و دوندگی بی نهایت و پرداخت صورت حسابهای نامحدود و فراموش کردن زمان و نوستالژی و قرض و قوله به بانک (مثل بقیه کاناداییها) چیز دیگری در انتظارتون نیست :::)....پس تا میتونین اینروزای انتظار در ایران خوش بگذرونین که دیگه همچین فرصتهایی گیرتون نمیاد ...

مونا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1382 ساعت 01:34 ب.ظ http://newcomer.blogsky.com

مهسا جان من حال شما رو درک می کنم ولی جای هیچ نگرانی نیست مطمئنا ویزای شما هم همین روزها میاد البته چون نزدیک کریسمسه ممکنه یه چند روز کارای سفارت تق و لق شه . فوقش میافته اون ور تعطیلات. در مورد تشابه اسمی با review موافقم ولی یقین داشته باشین که به زودی زود میاد اگر خودتون به این مسئله باور داشته باشین ....
یه مطلب دیگه : به دلیل این که قوانین مهاجرت به تازگی آسون شده در نتیجه میزان پرونده ها رو به افزایشه در نتیجه به خاطر جلوگیری از backlog بیش از حد سعی می کنن متقاضیان قدیمی رو سریعتر پردازش کنن.
در مورد e-client باید بگم که وضعیت پرونده ما سه چهار روز بعد از دریافت ویزا تغییر کرد و شد decision made توی این وضعیت جدید هیچ اشاره ای به این که ویزا آماده شده نشده تنها گفته که تصمیمی رو پرونده گرفته شده و به زودی یکی از طرف سفارت با شما تماس خواهد گرفت
اگر شک دارین که ممکنه تماس گرفته باشن ضرر نداره یه تماسی با سفارت تهران بگیرین و بپرسین یا به سفارت دمشق فکس بزنین و خواستار وضعیت پروندت بشین در هر صورت followup کردن مسائل همیشه نتیجه بهتری میده.
برنامه ریزی برای سفر بسته به میزان زمان باقی مونده به روز حرکت متفاوته ولی اگر میزان زمان باقی مونده رو سه ماه بگیریم میشه به این صورت عمل کرد:
۱- تمرین زبان روزی ۷-۸ ساعت(مفید) یا به قول خودمون کنکوری یعنی جدی و مستمر و طولانی مگر این که مطمئن باشین که می تونین مثل یه native حرف بزنین در این صورت این مدت زمان کاهش پیدا می کنه
به موازات تمرین زبان این کارها رو هم باید انجام داد:
۲-اگر می خواین ادامه تحصیل بدین از حالا از طریق اینترنت دانشگاههای مورد نظرتون رو مشخص کنین و ببینین که چه مدارکی نیازه مثلا ترجمه رسمی ریز نمرات دانشگاهی که تو بعضی دانشگاههای کانادا اجباریه که ریز نمرات رو دانشگاه بفرسته یا بذارن تو پاکت مخصوص دانشگاه و مهر و موم شده بدن به شما تا شما براشون بفرستین- اصل و ترجمه رسمی دیپلم-لیسانس و هر مدرک مرتبط دیگه حتی تشویق نامه-تهیه توصیه نامه ها یا هماهنگی با کسانی که قراره در آینده توصیه نامه شما رو بنویسن و ....
۳-اگر براتون امکان داره به یکی وکالت بدین تا زمانی که شما نیستین دیگری بتونه به جای شما به کاراتون اینجا رسیدگی کنه
۴-لوازمی که برای سفر احتیاج دارین کم کم جمع و جور کنین تهرانتوی عزیز یه لیست جامع و مانع از لوازم مورد نیاز تهیه کرده که می تونین تو آرشیو پیدا کنین
۵-به دندانپزشک و چشم پزشک ( اگر عینکی هستین) برای چکاپ مراجعه کنین
۶-بهتر اینه که تا می تونین اطلاعاتتون رو راجع به شهر مورد نظرتون برای اقامت بیشتر کنین به غیر از سایت تهرانتو که مطالب خیلی مفیدی داره این دو سایت هم خیلی به بالا بردن معلومات کمک می کنه :
cic.gc.ca
www.settlement.org
۷-مطالعه فنی بسته به رشته و نیاز های بازار کار اونجا

اهم موارد فکر می کنم همین هاست .
ولی چیزی که مهمه اینه که نباید گیج یا آشفته بشین چون مانع حرکتتون میشه سعی کنین هر چه در ذهن دارین روی یه کاغذ بنویسین اونوقت می بینین که اوضاع بهتر میشه ;)

امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم و ببخشید اگر طولانی شد.

مونا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:11 ب.ظ http://newcomer.blogsky.com

review ی عزیز. من در مورد پاراگراف آخرتون در مورد مشکلات اقامت کانادا با شما یه ذره مخالفم البته قبول دارم که همه مواردی که فرمودین درسته ولی این بسته به نگاه فرد به مشکلات اطرافش داره به نظر من خیلی مهمه که نگاه مثبت داشته باشیم و امواج مثبت بفرستیم ;)
کسی که تصمیم به مهاجرت می گیره باید دارای انگیزه قوی باشه و هدفمند .کسی که انگیزه داره قادره با هر گونه مشکل مقابله کنه تا به هدفش برسه
باید محاسن و معایب هر دو مکان رو تو کفه ترازو گذاشت و دید کدوم سنگین تره و بعد تصمیم گیری کرد
مشکل کار تو ایران هم تا حدود زیادی هست که به نظر من روز یه روز رو به افزایشه
ولی در مورد قرض و قوله به بانک و صورت حسابهای نامحدود فکر می کنم بشه با budgeting درست و حساب شده همین طور خودداری از خرید بی رویه این مشکل رو تخفیف داد.
دلیل نوستلژی احساس غربته و دوری از خانواده .احساس غربت با معاشرت با مردم و پیدا کردن دوست کمتر میشه ولی دوری از خانواده رو کاریش نمیشه کرد سخته

آرش محمدی پور سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 02:25 ق.ظ

اول از همه باید حسابی خسته نباشید بگم به دوستان عزیزی که این وب لاگ مفید رو راه اندازی کردن. می تونم بگم اولین باری که همچین وب لاگ مفیدی رو می بینم. عالی است.
می خواستم پیشنهاد بکنم که مطالبی رو هم در مورد زمان انتظار برای بررسی پرونده های در جریان در سوریه توی سایتتون بزارید. من مطمئن هستم که خیلی طرفدار داره و کلی آدم را خوشحال می کنید چون در جریان زمان کار بقیه وقتی قرار می گیرن کلی اطلاعات هم در مورد زمان کار خودشون بدست می آورند. البته لازم نیست کار خاصی بکنید. فقط بخش خاصی را برای اینکه بقیه بیان و زمان انتظارشون و سایر موارد مربوطه رو بگن بزراین ولی یک بخش کاملا جدا برای اینکار.

بازهم تشکر می کنم از تلاشتون برای این وب لاگ و امیدوارم موفق باشین.

آرش محمدی پور.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد