امتحان تافل - قسمت دوم

با تشکر مجدد از وبلاگ روزنگار یک مسافر (پژواک) بخاطر مطالب ذیل:

موفقیت در امتحان تافل به دو عامل بستگی دارد: معلومات قبلی شما از زبان انگلیسی و فراگیری تکنیک مطالعه.

 در مورد افزایش معلومات قبلی ، هر چه تا به حال  خوانده اید به شما کمک خواهند کرد. اما به طور کلی این مطلب را فراموش نکنید که قبل از شرکت در هر کلاس زبان یا خرید هر نوع کتاب و نوار و وسایل آموزشی هدف خود از خواندن زبان انگلیسی را مشخص کنید. اگرعلاقمند به یادگیری مکالمه انگلیسی هستید وقت خود را با خواندن گرامر های پیچیده هدر ندهید. اگر می خواهید امتحان تافل بدهید سراغ کلاسهای مکالمه نروید. به طور کلی نحوه مطالعه برای تافل یک مطالعه حساب شده و هدفمند است. اگر با برنامه صحیح شروع کنید ضعف معلومات قبلی شما (‌اگر در این بخش ضعیف باشید!) پوشیده خواهد شد. یکی دیگر از فرق های مهم تافل و IELTS در معلومات کلی از زبان انگلیسی است. زیرا در IELTS شما تنها با یادگیری تکنیکهای پاسخ به سئوالات موفق نخواهید بود. حال که هدف خود را امتحان تافل قرار داده اید باید مطالعه خود را روی مباحث امتحان متمرکز کنید. شما باید در این زمینه ها مهارت پیدا کنید: listening, grammer, reading & writing.


ادامه مطلب ...
نظرات 18 + ارسال نظر
حسن شنبه 8 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام
اگر ممکن است در مورد منابع و کتابها ی اصلی جهت آماده سازی امتحان توضیح دهید.
متشکرم...

امیر یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:26 ق.ظ

پژواک خانم بسیار متشکرم.

پژواک یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:47 ق.ظ http://pajvak.persianblog.com

خیلی ممنون از زحمات تهرانتو.

[ بدون نام ] یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 02:32 ق.ظ

گمنام یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 06:40 ق.ظ http://yekgomnam.persianblog.com

سلام دوست عزیز. از اینکه با این وبلاگ آشنا شدم خوشحالم. یه سوال دارم. چه دانشگاههایی در کانادا در مورد مهندسی کامپیوتر (CE) و سخت افزار معروف هستند. شما بیشتر علوم کامپیوتر رو گفتید تو مطالبتون. باز هم ممنون از زحمات شما

مهدی یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:50 ق.ظ

englishclub.com بهترین سایتی است که من تاحالا دیدم

۱۲۳ یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 02:06 ب.ظ

In Cs and Ce ,university of waterloo is the best but just for undergrad studies, it means 5 years of your time and lots of money to be spent ,in grad level UoT is the best, . in electronic I belive in UoT, anyhow UW is alos very good.

از امروز یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:26 ب.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

وای که چقدر خوشحالم بحث آی تی تموم شد، درود بر کاپیتان و چندین برابر بر پژواک .

یک هموطن دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 10:34 ق.ظ

دست همگی درد نکنه.

بچه ام ای اس دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 03:00 ب.ظ http://bche-mis.persianblog.com

مبجث تافل خیلی جالب بود چ.ن مدتها بود که دنبال یه همچین چیزی میگشتم. موفق باشید و مست باده عشق سرخ سرخ

review سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 12:01 ق.ظ http://review.persianblog.com/

وب سایت رسمی تافل :

http://www.toefl.org/

علی سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 06:17 ق.ظ

با سلام و تشکر فراوان از همگی دوستان
من چند سوال داشتم اگر کسی می داند راهنمایی کند:
۱- چند بار در سال یا ماه امتحان تافل در دبی برگزار می شود؟
۲- آیا در صورت عدم قبولی از تافل همانند IELTS می بایست ۹۰ روز صبر کرد؟
۳- وقتی دانشگاهی بدون تافل نیز پذیرش می دهد چه مراحل و امتحاناتی را باید طی کرد؟ و هزینه مربوطه به نسبت شهریه چگونه است؟

سوال اساسی:
لطفا شما که در کانادا هستید از نظام آموزشی آنجا سوال کنید ، وقتی تمام مردم و دانشگاه های کانادا با لهجه امریکن صحبت می کنند، چرا زیر بار IELTS و لهجه عجیب و غریب بریتیش می رود؟ حالا گیریم برای مهاجرت سعی کردیم جنرالش را بگیریم ولی آکادمیکش پدر درمی آورد!!

باز هم متشکرم

علی سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 06:58 ق.ظ

با سلام مجدد
حالا که بحث IT بحمدالله و با خوبی و خوشی به پایان رسید! اگر ممکن است بنا به درخواست همسر ما یک کمی هم درباره پزشکی صحبت بفرمایید. چون مطالب ضد و نقیضی در این باره شنیده ایم از جمله اینکه از دیپلم نمی توان مستقیم وارد رشته پزشکی شد ویا مثلا برخی دوره های کارشناسی و ناپیوسته برای پزشکی است و نمره تافل بال می خواهد و غیره!

با کمال تشکر

پژواک سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:46 ق.ظ http://pajvak.persianblog.com

در جواب به برخی سؤالات علی اقا :
شما در هر ماه یکبار می تونید امتحان تافل بدهید. یک ماه میلادی! در مورد IELTS نوع آکادمیک برای افراد تحصیل کرده بسیار راحت تر از نوع جنرال خواهد بود. زیرا در نوع جنرال کلیه موضوعات و مطالب عمومی است و نیاز به معلومات عمومی و دانش گسترده ای از زبان انگلسی به طور عمومی دارد اما در بخش آکادمیک مسایل علمی تر هستند . در مورد پزشکی در کانادا بدون داشتن لیسانس مستقیما وارد رشته پزشکی نمی توان شد.

پریسا سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 10:45 ق.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

پژواک جان من با نظر شما کاملا مخالفم! زیرا IELTS جنرال به مراتب ساده تر از آکادمیک است. در نوع آکادمیک اگر چه مباحث تخصصی اند ولی الزاما هماهنگ با تخصص شما نمیباشند. مثلا در امتحان خود من (بعنوان دندانپزشک) یک متن در ارتباط با بتن و دیگری در ارتباط با هادی ها و آخرین متن در مورد تغذیه بود.
در نوع جنرال متن های ریدینگ بسیار ساده و قابل فهم هستند.

پژواک سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:18 ق.ظ http://pajvak.persianblog.com

نظر شما کاملا محترم است. ولی دامنه لغات عمومی ما در بخش جنرال معمولا محدود تر است تا در بخش علمی. اما شاید حق با شما باشد. به هر حال امتحان غیر استانداردی است!

علی چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 04:42 ق.ظ

در باره تفاوت بین امتحان جنرال و آکادمیک و لغات و موضوعات مربوطه ( بحث بالا) چون من امتحان جنرال را داده ام یک نظر کاملا شخصی دارم و آن برمی گردد به بحث اطلاعات خانم ها و آقایان از مسایل روز جامعه . به نظر من امتحان جنرال به دلیل فوق برای آقایان آسانتر از خانم ها است . شاید به همین علت خانم پژواک چنین نظری دارند.
با عرض پوزش

رضا پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 12:40 ق.ظ

سلام من سه بار تا حالا امتحان IELTS دادم و با اجازه یه خورده خودم رو صاحبنظر میدونم. اول اینکه این امتحان سختر از تافل است دوم اینکه بر خلاف نظر پژواک خانم آیلتس واقعا استاندارد است و حتی استانداردتر از تافل سوم اینکه نوع جنرال آن معمولا آسانتر از آکادمیک آن است و خلاصه اینکه اگر به وب سایت تافل هم مراجعه کنید میبینید که تقریبا همان رویکردی که آیلتس دارد رو هم تافل می خواهد از سال ۲۰۰۵ در پیش بگیرد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد