مهاجران فقیرتر میشوند!

امروز در یکی از روزنامه های محلی تورنتو (Metro) مطلبی را دیدم که توجه ام را جلب کرد و فکر کردم مناسب باشد برای شما عنوان کنم.

مهاجران دوبار فقیرتر از متولدین کانادا هستند ! مطالعات نشان میدهد اختلاف درآمد در این دو دهه فاحش تر شده است.

اداره آمار کانادا دیروز اعلام کرد: فقر مهاجرانی که طی ۵ سال گذشته به کانادا آمده اند از ۲۴.۶٪ در دو دهه قبل به ۳۶٪ در سال ۲۰۰۰ رسیده است.

بالاتر رفتن درصد قشر کم درآمد (آمار غیر رسمی) در بین کلیه طبقات و گروهای سنی و انواع خانواده ها دیده میشود. جان آندرسون مدیر تحقیقات توسعه های اجتماعی میگوید: این برای ما واقعا قابل قبول نیست. ما تعداد زیادی از مهاجران را دعوت میکنیم و به آنها میگوئیم که به مهارت های شما احتیاج داریم و این برای شما خیلی خوب است و وقتی آنها به اینجا می آیند ۳۶٪ آنها حتی با مدارک دانشگاهی درآمدهای پائینی خواهند داشت . ما بدین منوال نمیتوانیم ادامه دهیم.

در حالیکه فقر مهاجران بالامیرود بهمین ترتیب تولد کانادائیها نیز از ۱۷.۲٪ درسال ۱۹۸۰ به ۱۴.۳٪ در سال ۲۰۰۰ نزول داشته و خانواده های تک سرپرست به ۱۶٪ و افراد مسن به ۱۲.۵٪ نزول کرده است.

تحقیقات نشان میدهند بیشترین فقر شامل ساکنان تورنتو؛ ونکوور و مونتریال بوده است و تنها کسانی که بیشتر از ۲۰ سال در کانادا بوده اند سطح درآمدی در حد متولدین کانادا دارا میباشند و اختلاف سطح بیشتر در قشر تحصیل کرده به چشم میخورد.

اداره آمار کانادا حداقل درآمد برای یک خانواده دو نفره را ۱۸۵۱۳ دلار و سه نفره را ۲۹۱۷۶ دلار (درسال) برای سال ۲۰۰۰ در تورنتو اعلام کرده است.

(متن اصلی را از اینجا بگیرید)

فکر میکنید مشکل از کجاست ؟

نظرات 14 + ارسال نظر
پریا جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:39 ق.ظ http://pariya.blogsky.com

کاپیتان عزیز خسته نباشی واسه بار اوله میام و کلی استفاده کردم .
دستت درست.
ادامه بده موفق باشی.
به منزل ما هم سر بزن.
خوشحال میشه پریا.

[ بدون نام ] جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:30 ب.ظ

Capitan Ciruc (=Hamid) salam1!! hala bezar chand mah az jib bokhori va resume bedi!!! boro be Food Basics sar bezan bebin chand ta mohandes Irani tooshoon miveh jabeja mikoann faghat boro bebin....!

[ بدون نام ] جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:37 ب.ظ http://www.canadianimmigrationcenter.com

Dear Hamid
The problem is that Canadian Government has no plan how to absorb the new immigrants, their policies to assess foriegne education and credentials are primitive and they need a revulotion in this area.

علیرضا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:52 ق.ظ http://shirazaviation.persianblog.com

سلام خدمت کاپتان .... خسته نباشی ... دومین بار هست که میگم...لطفا در مورد دانشگاه هوانوردی اونجا هم یادت نره.... اگه شد یه سری هم به وبلاگ من بزن و طریقه ی گذاشتن این ساعت و ویزیتور کانتر رو برام توی پیغام ها بذارید.... در ضمن به شما هم با اجازتون لینک دادم....بای

۱- من متاسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد دانشگاه هوانوردی ندارم.
۲- طریقه ساعت هم خیلی راحت است روش که کلیک کنی میری توی سایتش - باقیش دیگه راحت است. شهرهائی را که مورد علاقه ات است انتخاب میکنی و کدش را توی صفحه خودت کپی میکنی.
۳- ویزیتور کانتور به همین ترتیب است با تفاوت اینکه بایستی عضو باشی.
۴- خیلی ممنون که ما را قابل دانستی و لینکیدی !

سیروس شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:08 ق.ظ

حسن نامی‌، در دو پیام بالاتر از من به خوبی توضیح داده. همین‌جور در رو باز کردن و یک عده که آمادگی مهاجرت نداشتند رو پذیرفتند. نتیجه‌ش پدید آمدن طبقه‌ای بیگانه، چه از نظر زبان چه از نظر تحصیلی، با بقیه‌ی جامعه‌ بود. این تغییرات اخیر هم در همین راستای تصحیح نظام مهاجرتی هستش.

هومن شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:29 ب.ظ

آقای سیروس خان میشه بگی چند مدته اومدی کانادا. و کارت در ایران چه بوده؟ و نیز از نظر زبانی در چه مقطعی قرار داشتی که اومدی. مثل اینکه تنها تو تافته جدا بافته هستی که همه چی برات خوب شده ولی تا جایی که من میدانم تمام مهاجرها چند سال اولشان با سختی گذشته چه با تحصیلات چه باز بان عالی و غیره یعنی در هر مقطعی که بوده اند بدون استثنا سختی های اینجا را کشیدند مگر اینکه با ثروت خیلی زیادی اومده باشند و تونسته باشند در این مدت زبان و تحصیلاتشان را ایمپروف و اپگریت کنند
من هیچوقت کانادا را با ایران مقایسه نمیکنم و مسلما خیلی بهتر از ایران است از هر نظر ولی این دلیل نمیشه سختیهای اینجا را هم درنظر نگیرم . بلکه باید .واقع بین بود هم خوبیها و هم سختیهای چند سال اولش را درنظر بگیری پس هیچوقت الکی حرف نزن سیروس خان

مجید شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:31 ب.ظ

آقا شما که ما رو حسابی از اومدن به کانادا منصرف کرده بودین!!! من دیگه فرم رو هم پر نمی کنم! عجب گیری کردیم ما!

[ بدون نام ] شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام به همه کاپیتان ها!!!(حمید - سیروس و ...!) پسر خوب هر وقت برا خودت تنبون (منظورم یه کار حتی اگه تونستی همون پیتزا دلیوری!) پیدا کردی به فکر بقیه باش خودتم میدونی که کانادا برا همین مشکلات انش از بورس افتاده!!!

سیروس یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 09:55 ق.ظ

هومن‌جان یک ۶ سالی می‌شه، در ایران و این‌جا هم مهندس بوده و هستم. زبانم هم در حدی بود که اگر می‌خواستم می‌تونستم به راحتی تدریس زبان کنم. تو ایران هم هیچی‌م رو نفروختم، و با همون ۱۰-۱۵ هزار دلاری که شرط مهاجرت هستش این‌جا شروع کردم. بعد از یک سری کلاس job finding هم در رشته‌ی خودم مشغول به کار شدم، سختی‌ها به یک سال هم نرسیدند. الان هم یک خونه این‌جا دارم و یکی هم در ایران، که فعلا اسبابم درش خاک می‌خورند تا فرصت کنم برگردم و کاری باهاش بکنم. اما واقعا تمایلی به بازگشت، حتی برای بازدید ندارم.

[ بدون نام ] یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 01:13 ب.ظ

کاپیتان سیروس واقعا کارش خیلی درسته!!! اما معلوم نیست چرا هنوز از این اینترنت مجانی ها ساتفاده می کنه!!!! در مورد شغلش هم راست میگه از معدود مهندسهای موفق تو کانادا در جابجا کردن کارتن میوه تو فود بیسیک هست!!! حمید جان بجای اینکارا رزومتو بده!! باور کن افسرده میشی!!! اا ببخشید سیروس کاپیتان!!!! دیروز که حسین درخشان اسباب کشی داشت رفته بودم کمکش خیلی در موردت چیزای باحال تعریف کرد!!! گفت این سیروس (حمید) از اوناست که به یکسال هم نمی کشه که دست از پا دراز تر بر میگرده!!! اونم عقیده داشت فعلا با پیتزا پیتزا شروع کنی!!! بابای!

آروین یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام دوستان
واقعیت این است که مدارک عالی صادره غیر از آمریکا و کانادا (و احتمالا معدود کشورهای دیگر) در کانادا اعتبار چندانی ندارند. مثلا برای معادل سازی مدرک مهندسی ایران به کانادا راهی پرخرج و نسبتا دشوار را باید طی کرد و در برخی از امتحانات دروس آن رشته نمره قبولی گرفت که این امر برای برخی ها تقریبا غیر ممکن است! برای دوستان پیشنهاد دارم که در صورت امکان در شرکتهای کانادائی یا انگلیسی که در ایران فعالیت دارند (مثلا نفت) مشغول به کار شوند که این تنها سابقه کار قابل قبول در کانادا و آمریکا می باشد. من باور نمی کنم که کسی با مدرک و سابقه کار ایرانی (غیر کانادائی و آمریکائی یا انگلیسی) توانسته باشد در کانادا کاری با عنوان مدرک و سابقه کار ایرانی (مهندسی یا پزشکی یا ...) گیر آورده باشد. مثلا یک مهندس می تواند از تجربیات فنی خود در کانادا درآمدی داشته باشد ولی امکان ندارد که عنوان مهندس را در شغل خود داشته باشد.

شاهین یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:38 ب.ظ

دمت گرم آرمین جان از دل ما گفتی منم برای همین بعد از 4 سال برگشتم. موفق باشی.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:17 ق.ظ http://www.nematde.vu

ba salam wa dorod..
khasteh nabashid..baese sarbolniy ma mohjeran mi bashid.moddate 17 sal mi bashad moghime alman dar shahre Hamburg wa diseine lebas natur wa araysh mo wa sorat ba giahane daroi dar inja azkaram razi hastam wa lezzat mi baram wali az shahre Vancower baray kare khodam dar ayandeh barnamerizi mi konam. az shoma wa digaranaghayan wa khanomha agar mayland ba ham ashena shawim ya kar konim dar Hamburg wa vancower ba man dar tamas begirand..........ayametan sepid..jari bashid zolal..........beh omide khoday bozorg....www.nemat.de.vu
nematseyed@yahoo.de
nemat_ghaemmaghami@yahoo.de

سیروس دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:23 ب.ظ

آروین جان اگر مایل هستی، در نظرخواهی مطلب بعدی راجع به این موضوع نوشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد