وضعیت زندگی در کانادا به روایت UN

دیروز که داشتم روزنامه ها را نگاه میکردم به مطلبی برخوردم که گفته شده بود:

کانادا برای بیش از ده سال برای اولین بار از لحاظ شرایط زندگی در رده پائینتر از آمریکا؛ استرالیا و بلژیک قرار گرفت! و در رده بندی سازمان ملل در سال ۲۰۰۳  به ردیف هشتم جدول نزول کرد.(بر اساس اطلاعات سال ۲۰۰۱)

سال قبل کانادا بعد از نروژ و سوئد در مقام سوم بود. بر اساس گزارشات سال ۲۰۰۱ نسبت تعداد پزشک به هر یکصد هزار نفر برای کانادا ۱۸۶ - آمریکا ۲۷۶ - بلژیک ۳۹۵ و نروژ ۴۱۳ گزارش شده است و همینطور در صد بیکاری ۷.۲ در کانادا و ۴.۸ درصد در آمریکا و ۳.۵ درصد برای نروژ بوده است و همچنین تعداد بیکاران جوان بیشتر از آمریکا در زمان مشابه بوده است.

سال ۱۹۹۲ کانادا مقام اول جدول را تصاحب کرد و بهترین کشور برای زندگی شناخته شد.

اصل مطلب فوق را بگیرید.


اضافه شده توسط خودم:
شایان ذکر است ایران در جدول سال ۱۹۹۸ رتبه ۷۸ را بعد از استونیا و در جدول سال ۱۹۹۹رتبه ۹۰ را بعد از تانزانیا و اردن و در جدول سال ۲۰۰۳  (PDF Format) رتبه ۱۰۶ را بعد از السالولدر داشته است و متاسفانه همچنان به سیر نزولی سریع خود ادامه میدهد و در جدول کشورهای در حال پیشرفت رتبه ۳۱ را بعد از لبنان و عربستان سعودی دارد و حتی ترکیه و فیلیپین رتبه های بالاتری از ایران دارند !!!  و در همین گزارش تعداد استفاده کنندگان اینترنت را ۱۵ نفر در یک هزار نفر عنوان کرده ! من پیشنهاد میکنم حتما یک نگاهی به این گزارش کامل بندازید.
نظرات 12 + ارسال نظر
گمنام ترین ساکن دهکده سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 07:54 ب.ظ http://gomnaam.blogsky.com

سلام. ممنون از اطلاعات مفیدتون! خوشحالم از آشناییتون!

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:35 ق.ظ

چه جالب این کاپیتان ها خودشون واسه خودشون پیغام میذارن همش و تعریف می کنن!!!! چه میشه کرد کاناداس و بیکاریه دیگه!!! اونهایی که اینجان میدونن!!! شما یه رزوممه خوشگل تر بنویس!

سیروس چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:52 ق.ظ

این معیار سختی زندگی در شهرها هم جالب هستش (جدول پایین صفحه‌س):
http://store.eiu.com/index.asp?layout=pr_story&press_id=540000654

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 09:34 ق.ظ

AZ ETELAATE MOFIDETOON MAMNOON. BE NAZARE MAN BAYAD AZ DIDE BEHTARI BE MOHAJERAT NEGAH KARD CHON HATTA MOHAJERAT TUYE IRAN HAM (AZ SHAHRI BE SHAHRE DIGE RAFTAN MANZORAME)MOSHKELATE KHASE KHODESHO DARE IN KE DIGE MOHAJERAT BE YE KESHVARE DIGAS.

سرچرمن چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:28 ب.ظ

من اینجا را تازه پیدا کردم ! کاره جالبی هست ولی از همه باحالتر این یارو یـــــوله هست که هی بامزه گی میکنه !!! معلومه حسابی کانادا زده پس کلش و کلی داره بهش حال میده که از درد دلش هی دری وری مینویسه !!! هاهاها داداش چیه ؟ چی شده ؟ مدرک مهندسیت را که دانشگاه آزاد واحد دوقوزآباد گرفتی اینجا تحویل نگرفتن ؟ فکر کرده بودی ده بالا خبری هست پاشدی آمدی کانادا ؟ هاهاها نه عمو پاشو پشو بیلتو بردار برو سر آبادیت توی ایران که اونجا برات همینطوری کیلو کیلو اسکناس سر جاریز گذاشتن !!!

تا دیروز قبل از اومدنت هی پیف و پوف میکردی که هوا کثیف . ترافیک زیادی مردم توی ایرون بی فرهنگن و آزادی نیست و فلان و بهمان . حالا که اینجا رسیدی میبینی اگر کار بلد نباشی پهن هم بارت نمیکنن شروع کردی به زمین و زمان بد گفتن ؟ مالیدی عمو ....

من نمیدونم اینجا که برای کسی نامه فدایت شوم ننوشته بود که همه شما پاشودین اومدین . حالا خیلی ناراضی هستی ول مطل راه دراز و جاده دراز خوش گلدی ........

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 01:40 ق.ظ

کاپیتان سرخرمن هم بهمون اضافه شد!!! ببین این کارواشیه سر استیلز یه مهندس میخواد که گلگیر تمیز کنه پا یه ای؟ ساعتی هم 4 دلار البته تیپ بگیری مال خودته. بهش بگم برات؟ فوق اگه هستی 5 دلار. راستی سیویکتو خریدی؟!؟!؟

سرچرمن پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:34 ق.ظ

خوب همه جاهای ۴-۵ دلاری بلدی !!!!! هاهاها میدونم مدرکت فقط بدرد در پیت میخوره ولی خیالی نیست مامان جونت اینها دارن الان توی ایران کلی برای فک وفامیل و در و همسایه قیافه میگیره که بچه مهندسشون الان توی کانادا شده رئیس کل همه در پیتی ها ..... تا الان هم حتما ۱۰۰ عکس با شورت فرستادی که ثابت کنی چقدر داری حال میکنی .... هاهاها حال کن داداش .... اینجا مملکت آزادی هست همه متونن حال کنن ......

افسانه جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 01:55 ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
واقعا از شما ممنونم .از حرفهای دیگران دلسرد نشوید .اینهایی که چرت وپرت می نویسند عقده دارند.حتما به کار با ارزش تان ادامه بدهید.هفته پیش شوهرم به کانادا رفت و قبل از رفتن ایشان هرچه اصرار کردم که بالش را با خودت ببر.ایشان قبول نکردند.دیشب شوهرم برای من ایمل زدند که حق با من بوده و بالش های اینجا آنقدر بد هستند که اصلا نمی شود خوابید .خودم هم (ان شااله ..) تا چند روز دیگر به کانادا خواهم رفت .و حتما بالش و قالیچه را با خودم می برم .همیشه شاد و پیروز باشید.دوباره از شما بی نهایت ممنونم.

review جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:02 ق.ظ

هاهاهاهاهاها.... حالا شدن دوتا کمدین باحال .... مطالب سنگین ! احتیاج به شوخی هم داره ....
and its FREE too.....:))//// ..... عکس با شورت .... سیویک ...هاهاها
.... آقا کاپیتان نارا۰حت نشو ...

امیر جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:26 ق.ظ http://azemrooz.blogsky.com/

کاپیتان به قول review کمدین ها زیاد شدن، تو کار خودتو بکن و به فکر سوژه های فکاهی نباش.

رضا شنبه 21 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:09 ق.ظ

... و پوز زنی در این وبلاگ همچنان ادامه دارد ...

سرچرمن یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:03 ب.ظ

چیه ؟ چی شده ّاهای بی نام خیلی قبلا ابراز بامزگی میکردی !؟ ولی دیگه صدات در نمیاد !!!؟؟ نکنه توی کاراواشی سر استیلز یک کار نون و آبدار ۲۴ ساعته ۵ دلاری پیدا کردی و شدی نگهبان و یا شب پای دم در؛ که دیگه وقت نمی کنی ابراز خوشمزگی کنی !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد